20 Юли 2025неделя08:57 ч.

Да подкрепим железничарите

/ брой: 119

автор:Мая Йовановска

visibility 807

Атракцион! Да си дойдем на думата. Ръководството на БДЖ е на път да постигне целта си. А тя е да превърне железницата в атракцион. След изключително тежките реформи за всички в държавата - намаляване на влаковете и огромни съкращения на работниците, жестоката истина лъсна. Сегашните мъдри ръководители на БДЖ обявиха вчера, че имат амбицията да развиват атракционните пътувания, както и че съвсем скоро пускат нова услуга - сватби в ретровлак. Само преди седмица от движение бе изваден последният спален вагон и сега такъв няма, докато не започнат да пристигат поръчаните нови от Турция.
Сигурно строителите на първата железопътна линия в днешните български земи Русе - Варна, открита през далечната 1866-а, ще се обръщат в гробовете си, като научат, че се връщаме оттам, откъдето сме тръгнали. Първите влакове са били голяма атракция за народа, ама отдавна сме в ХХI век. И докато в развитите страни хората се придвижват на огромни разстояния със свръхбързи и екологични влакове, у нас нещо толкова важно за икономика като железницата очевидно е на път да остане само забавление.
Ясно е, че заявената от управляващите загриженост за бъдещето на БДЖ е само една лъжа. Лъжа, с която беше оправдано изхвърлянето на улицата на хиляди железничари. С която бе оправдано намаляването под санитарния минимум на влаковете и така някои населени места останаха без железен транспорт. Именно за да не се случи това, миналата година железничарите протестираха ефективно и спряха влаковете. Но нищо не постигнаха. Една от причините е, че всъщност нямат диалог с мъдрото ръководство на железницата.
Сега сценарият се повтаря. Готвят се поредните съкращения, облечени уж в грижа за железницата. А на ръководството на БДЖ хич не му пука за какво се пънат синдикатите. Те обаче заявиха, че готвят поредните ефективни протести. Сиреч, пак влаковете няма да се движат. Защото според тях само така някой в държавата ще им обърне внимание. А за да се раздвижи нещо и в главите на управляващите, нека подкрепим железничарите.
Иначе ще продължим да се "забавляваме" в атракциона на Бойко-Борисовото правителство. Където цените на билетите са двойни и тройни, а последствията - очаквано песимистични.

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 7778

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 7264

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 8840

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 8166

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 7753

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 7820

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 7657

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 7812

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 8028

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 8579

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 8157

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ