20 Ноември 2025четвъртък13:53 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Кметове:

Да бъде преразгледан договорът за летище "Бургас"

Според хотелиери липсата на целогодишни полети на аеропорта съсипва туризма по Южното Черноморие

/ брой: 41

автор:Дума

visibility 20569

За преразглеждане на концесионния договор за летище "Бургас" и за клаузи в договора, които да задължават фирмата концесионер да осигури целогодишни полети на бургаското летище, настояват кметове от Югоизточния регион. Те са участвали в заседание на Националното сдружение на общините в България, където са обсъдили темата с липсата на целогодишни полети на бургаското летище, предаде БТА.
Категорично не можем да приемем случващото се или по-скоро неслучващото се на летище "Бургас". Настояваме за целогодишни полети. През годините сме провели стотици разговори с концесионера "Фрапорт", десетки срещи, участвали сме в какви ли не кръгли маси. Няколко общини дори създадохме фонд за стимулиране на повече полети. И всеки път уверения от "Фрапорт", че ще направят всичко възможно за целогодишни полети. Никакъв резултат. Трябва да е ясно, че с липсата на полети наистина се обрича Южното Черноморие, което е със значително повече туристи от Северното през лятото. А през останалото време нашите туристически бази нямат шанс да работят, именно заради липса на полети. Нашите градове са лишени от чужди туристи извън сезон, се посочва в позицията на кметовете.
Не сме запознати с концесионния договор, но със сигурност неустойките от развалянето му едва ли биха били по-големи от загубите на туристическия бранш, на регионите, на държавата. И докато се наумуваме, туристите ще изтичат към други съседни държави и после ще се чудим защо имаме всички дадености, а все не можем да печелим както тях от туризъм. Настояваме за преразглеждане на концесионния договор за Летище Бургас и за клаузи, които задължават концесионера осигуряването на целогодишни полети. Ние, кметовете ще подкрепим всички законови действия на местния бизнес, защото са справедливи и са за бъдещето на целия регион, пише в позицията.
От Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация пък настояват държавата да вземе обратно контрола върху летище "Бургас" и въпреки концесионния договор то да оперира целогодишно, а не полетите от него да се пренасочват към Варна, както е изгодно на временния стопанин – компанията “Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД. Това заяви зам.-председателят на БХРА Веселин Налбантов. В момента управляващите позволяват чужд инвеститор да унищожава туризма по Южното Черноморие и си затваря очите, категорична е позицията не само на Налбантов, но и на колегите му от най-големия български курорт Слънчев бряг и региона. Чуват се слухове, че летището ще затваря за ремонт, но никой не знае кога реално ще се случи това, нито колко ще продължи. Ясно е само, че без полети милиарди български инвестиции и дългогодишни усилия отиват на вятъра. А оттам и по-малко приходи в бюджета, които впоследствие всички ние като данъкоплатци ще трябва да събираме по един или друг начин, посочи Налбантов. И обясни, че през последните години летище Бургас умишлено се неглижира за сметка на аеропорта във Варна, което води до скъсяване на летния сезон до едва три месеца. Концесионерът стопанисва и двете летища в Бургас и Варна, като обаче умишлено пренасочва интереса и полетите към Варна, обясняват хотелиерите.
От БХРА са категорични, че планираните ремонти на летище Бургас не трябва да спират или възпрепятстват изпълнението на полетите от и до него. Както и че аеропортът трябва да заработи целогодишно, а не сезонно, както е в момента. От туристическия бизнес са категорични и че ще си потърсят правата по всички възможни и позволени от закона начини, като не изключват и организиране на продължителни протести.

Банкоматите спират за 2-3 часа в нощта на Нова година

автор:Дума

visibility 288

/ брой: 218

"Лукойл" настоява да продаде международните си активи накуп

автор:Дума

visibility 311

/ брой: 218

Предлагат таван на публичните разходи през бюджета

автор:Дума

visibility 287

/ брой: 218

Русия нанесе масиран удар по Западна Украйна

автор:Дума

visibility 244

/ брой: 218

Саудитска Арабия с нов статут от САЩ

автор:Дума

visibility 306

/ брой: 218

15 убити при удар на Израел в Ливан

автор:Дума

visibility 319

/ брой: 218

Принуждават Мадуро да се оттегли

автор:Дума

visibility 303

/ брой: 218

Две трасета на войната

автор:Юри Михалков

visibility 307

/ брой: 218

Забраните и цензурата

visibility 299

/ брой: 218

Феномен, какъвто световната военна история не познава

visibility 318

/ брой: 218

Румъния увеличава вноса на ток, у нас ТЕЦ спасяват положението

visibility 282

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ