21 Август 2019сряда15:22 ч.

Огромните опашки в КАТ са всекидневие

Частни фирми ще регистрират автомобили

Забраняват записването на коли с десен волан

/ брой: 139

автор:Дума

visibility 636

Първоначалната регистрация на автомобили ще става не от КАТ, а от частни фирми в специализирани пунктове за идентификация и проверка на техническата изправност. Това предвижда проектът на Закон за пътните превозни средства, публикуван за обществено обсъждане.

Проектът е от трите, на които трябва да се раздроби сега действащият Закон за движение по пътищата. Първите два законопроекта - на нов Закон за движение по пътищата и на Закон за водачите на МПС, бяха пуснати за обсъждане още през януари. Третият проект се забави повече от половин година заради спорове между "Пътна полиция" и Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" - някогашните КАТ и ДАИ, кой да прави първоначалните регистрации. Според експерти проектът задоволява и лобистки интереси на фирмите, които внасят автомобили и имат собствени бази за гаранционно обслужване. Те ще получат бизнес за милиони, като отварят и частни пунктове.

Базите на "Пътна полиция" в страната ще получат лицензи, каквито имат и частниците, за да преглеждат и регистрират служебните автомобили от своето и други ведомства и структури, свързани с националната сигурност, се казва в проекта. Държавната агенция "Технически операции (ДАТО), която се занимава със следене, подслушване на телефони и дебнене в интернет, ще си направи собствен пункт, защото никой не бива да знае с какви автомобили, микробуси или мотори работи.

Всяко превозно средство, влязло в България, ще получава паспорт от автомобилната администрация още преди да се е сдобило с български номера. За всички останали 3,6 млн. автомобила в страната инспекторите са длъжни да поддържат регистър с техническо досие за всяка кола. Когато получи документите от частния пункт, собственикът на току-що купената от вносител кола пак ще ходи в КАТ, за да си вземе номерата, но без самия автомобил. От проекта не става ясно къде ще се монтират табелите - дали в частния пункт, или отново в КАТ, но този въпрос се очаква да бъде уреден с наредба. Забранява се регистрацията на автомобили с десен волан, пише в проекта.

Според него всеки майстор с работилница, цех или автосервиз в страната трябва да се регистрира в ДАИ, откъдето ще получи удостоверение, даващо му правото да се занимава професионално с поправки и ремонти на превозни средства. Ако работи без подобен лиценз, той може да бъде наказан с глоба от 1000 до 5000 лв. Също 5000 лв. ще плаща, ако не допусне проверяващи в обекта, а 1000 лева ще му струва, ако не издаде фактура или касова бележка за свършената работа.

Автосервизите са длъжни да дават 6 месеца гаранция на клиента след всеки ремонт, да представят списъци с хората, които работят при тях, и квалификацията им, използваните машини, уреди и оборудване. Авторите на закона обясняват това като мерки срещу сервизите фантоми и сивия сектор.

КЗЛД глобява НАП с милиони за теча на данни

автор:Дума

visibility 277

Запали се старото сметище в Перник

автор:Дума

visibility 1022

Тръмп подкрепя връщането на Русия в Г-8

автор:Дума

visibility 223

САЩ тестваха крилата ракета

автор:Дума

visibility 171

/ брой: 160

Печатница или перачница

автор:Евгени Гаврилов

visibility 273

/ брой: 160

Ще влезе ли МО във война с работодателите?

visibility 259

/ брой: 160

За Георги Петрушев като за Жорж

автор:Лозан Такев

visibility 263

/ брой: 160

Двуличие и коварство

visibility 255

/ брой: 160

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ