Бум на жалби за изпуснати и закъснели полети
/ брой: 162
Хаосът по летищата в Европа това лято е довел до бум на жалбите и исковете за обезщетения заради закъснели, отменени или изпуснати полети. На по-големите аеропорти чакането на опашки за проверки и чекиране на багажа е толкова продължително, че пътници не успяват да се качат на самолета си, дори и да са дошли в обичайните два часа преди полета, посочват от Европейския потребителски център в България. В центъра това лято са постъпили над 330 оплаквания и молби за помощ заради проблеми с въздушния превоз - с 45% повече от миналата година.
Докато през 2021 г. са преобладавали жалби за невъзстановени суми заради неосъществени полети в КОВИД-ограниченията, то тази година жалбите са най-вече за закъснели или отменени полети или проблеми с багажи, посочи Соня Спасова от Европейския потребителски център у нас, цитирана от segabg.com. Тя очаква в следващите месеци жалбите да нараснат още повече, защото процедурата изисква потребителят първо да се обърне към авиокомпанията и едва след отказ на съдействие да потърси помощ от ЕПЦ.
Давностният срок за предявяване на претенции е една година, но експертите съветват това да се направи още в първите 3-4 месеца. Авиокомпанията по регламент трябва да отговори в двумесечен срок и ако това не стане, може да се заведе дело.
До 600 евро може да стигне обезщетението за анулиран в последния момент полет или за закъснение повече от три часа. Сумата зависи от дължината на маршрута, като за най-масовите полети в Европа до 1500 км тя е 250 евро.
Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК --> ТУК <--
Споделяйте нашите публикации.