БСП пита Фандъкова за 800 незаконни рекламни елемента
/ брой: 165
Върху публична общинска собственост на територията на Столичната община продължават незаконно да присъстват над 800 рекламни елемента с размер от 2 до 4 квадратни метра. Това разкриха председателят на групата на БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ в СОС Калоян Паргов и зам.-председателят на СОС от социалистите Милка Христова. Те са внесли питане до Йорданка Фандъкова, в което настояват да им бъде съобщено кои са длъжностните лица в общината, от които зависи контролът и премахването на незаконните рекламни елементи. Социалистите питат осъществяван ли е изобщо контрол през годините на плащането за рекламните елементи и кой носи отговорност за проявена безстопанственост, ако има такава.
Паргов и Христова са пресметнали, че всичките над 800 незаконни рекламни елемента на общински терени носят приход от над 2 млн. евро годишно. Тези пари са пряка загуба за общинския бюджет заради липсата на адекватни действия на администрацията в СО, смятат двамата.
Крайно време е управляващите в София да внесат някакъв ред в тази толкова апетитна хапка, наречена "реклама", заяви Калоян Паргов. "Въпросът с незаконната реклама виси още от 2012 г. Вероятно някой в СО има голям интерес, може би финансов, да търпи хаоса. А обсъжданите в последните седмици концесии са удобен повод под "смокиновото листо", каквото се явяват спирките и велосипедите, да бъдат разпределени рекламните площи", коментира той.
В питането си Паргов и Христова посочват конкретните видове рекламни елементи, както и техните собственици. Това са JCDecaux (основната част от тях), "АБМ проекти", "Медиаконтакт", "Рекламна мрежа 5" и "АВВ инженеринг". Общинарите от БСП настояват за отговор какви мерки ще предприеме кметът за премахване на рекламните елементи с площ до 2 кв.м, представляващи ситилайтове, телефонни кабини, спирки и др. върху общинска собственост и в какви срокове.