20 Август 2019вторник13:12 ч.

Бразилски "Мираж" 2000

Бразилия продаде "Мираж"-ите си на "агресор"

Бизнесът на частните компании с бойни самолети все повече процъфтява

/ брой: 107

автор:Георги Георгиев

visibility 611

Бразилия е продала остананалите й девет изтребителя "Мираж" 2000 на частната френска компания "Прокор", която възнамерява да ги използва като "агресори", т.е. да имитират противникови самолети при тренировки на летци от ВВС, съобщи сайтът на авиационното списание "АЕРО". 

През 2006 г. Бразилия е закупила 12 "втора ръка" изтребителя "Мираж" 2000 от Франция на цена от 200 млн. долара заедно с въоръжението и обучението на летците и техниците. От 2014 г. бразилците са опитвали да продадат тези самолети, като последната известна цена за една машина е била над 450 хил. долара. В момента Бразилия очаква да получи първия си от поръчаните 36 шведски изтребителя "Грипен".

През последните години се наблюдава голяма популярност на частните компании, които предлагат "агресорски" услуги. В САЩ най-известни са фирмите "Дракен интернешънъл", "Тактикал еър съпорт" и "Еърборн тактикал адвантидж компани" (АТАК). Тези три компании имат повече годни за полети бойни самолети, отколкото някои ВВС на суверенни държави. "Дракен" например разполагат с 21 чешки учебно-бойни самолети Л-159 "Алка", 5 Л-39 "Албатрос", 12 южноафрикански изтребителя "Атлас Чита", 22 френски изтребителя "Мираж Ф-1", 27 МиГ-21бис, 13 американски щурмовика А-4 "Скайхоук" и 9 италиански учебно-бойни самолета "Аермаки МВ-339С". "Тактикал еър съпорт" разполага с флот от 25 изтребителя Ф-5Е И бразилски учебно-тренировъчни турбовинтови самолета "Ембраер"-312 "Тукано". АТАК пък към момента се е сдобила с десетина антикварни британски изтребителя "Хаукер Хънтър", шест "Ф-21 "Кфир" и цели 63 "Мираж-1Ф".

Следващата крачка бе направена преди две години от ръководителя на частната военна компания "Академи", бивша "Блекуотър" Ерик Принс, който предложи да създаде частни ВВС, които да оказват услуги на правителства. По неговите замисли срещу заплащане редица държави, които нямат бойна авиация, си биха купили такива услуги - като Афганистан, който Принс даде за пример. По думите на наемника частните ВВС можели да използват леки хеликоптери МД-530 "Дифендър", съветските Ми-25 и щурмови самолети "Тукано". 

Тези идеи не намериха по-нататъшно развитие, но в случая имаше и "българска връзка". През 2017 г. на авиоизложението в Бурже българската компания "ЛАСА-инженеринг" представи самолета T-bird, който представлява американски селскостопански самолет с австрийска електроника и българско бронирано и въоръжение от различни съветски образци на неуправляеми ракети и бомби. Според сайта "Интерцептор" зад поръчката за създаването на T-bird стои Ерик Принс. 

Сидеров обвини ВМРО и НФСБ в заговор срещу Борисов

автор:Дума

visibility 3

Бедственото положение в Свищов остава до петък

автор:Дума

visibility 22

Горещините се завръщат, до 35 градуса днес

автор:Дума

visibility 107

София пръска нови милиони за боклуците

автор:Деси Велева

visibility 193

/ брой: 159

"Росатом" участва в конкурса за АЕЦ "Белене"

автор:Дума

visibility 175

/ брой: 159

Сред първите сме в света по замърсяване със серен диоксид

автор:Дума

visibility 137

/ брой: 159

Приключи делото на оманския фонд срещу България

автор:Дума

visibility 246

/ брой: 158

ООН: В света има 70 милиона бежанци

автор:Дума

visibility 146

/ брой: 159

Турски военни части влязоха в Сирия

автор:Дума

visibility 172

/ брой: 159

САЩ обмислят морска блокада на Венецуела

автор:Дума

visibility 179

/ брой: 159

Кратки новини

автор:Дума

visibility 125

/ брой: 159

Дете от Свидня и "Надежда"

автор:Лозан Такев

visibility 306

/ брой: 159

"Родна стряха" - минало без бъдеще

автор:Деси Велева

visibility 214

/ брой: 159

Датата

автор:Дума

visibility 126

/ брой: 159

Ада тепе - рударство на 3500 години

автор:Велиана Христова

visibility 514

/ брой: 158

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ