Борисов предлага "Товарни превози" срещу дълга на БДЖ
Според премиера германските инвеститори във ВЕИ закачали перките си директно към електромерите на хората
/ брой: 179
Идеята държавното дружество "БДЖ Товарни превози" да бъде дадено за покриване на дълга на "Холдинг БДЖ" към германската банка KfW за покупката на мотрисите "Дезиро" лансира премиерът Бойко Борисов вчера.
България дължи близо 300 млн. лева на Германия по тази сделка и този дълг ни тежи като воденичен камък, каза Борисов след среща с президента на Асоциацията на германските индустриално-търговски камари Ханс Хайнрих Дрифтман. По думите на премиера дългът за мотрисите може да бъде заменен за "Товарни превози".
Ако кредиторът приеме предложението на Борисов, ще се сдобие с жп товарен превозвач с пазарен дял около 75% и оценен на минимум 200 млн. лв. при първия опит за приватизация. Според бившият транспортен министър Петър Мутафчиев това не може да се случи, тъй като "не знаем да има кредитор, който да желае да участва в някаква приватизационна седелка, за да може след това да си прихване някакви разходи, т.е. задължения на съответна компания"
След срещата Борисов каза още, че германските инвеститори са недоволни от драстичното намаление на цената на зелената енергия. Колкото и да ми се сърдят, те нито разкриват работни места, нито произвеждат батериите и перките в България - докарват ги отвън, монтират ги и се закачат директно за електромера на хората, вследствие на което вдигаме с 13% тока, обясни Борисов.