18 Септември 2025четвъртък10:12 ч.

Според застрахователите

"Бонус-малус" щадяла потребителите

Очаква се 80% от шофьорите да плащат по-малко за "Гражданска отговорност", ако системата бъде въведена

/ брой: 235

автор:Евгени Гаврилов

visibility 2632

Предложеният за обществено обсъждане последен вариант на наредбата за оскъпяването и поевтиняването на застраховката "Гражданска отговорност" е най-адекватният от досегашните и най-много щади потребителите". Това коментираха на пресконференция от "Асоциацията на Българските застрахователи" (АБЗ) вчера. "Ако обществото не приеме този вариант, то не би приело никой друг", обобщи председателят на управителния съвет на организацията Константин Велев. Проектонаредбата беше пусната за обществено обсъждане от Комисията за финансов надзор миналия месец. Общата идея е шофьорите с повече нарушения на пътя да плащат повече, а прецизните - по-малко. 

С въвеждането на системата "бонус-малус" застраховката "Гражданска отговорност" няма да поскъпне, а ще намалее в различна степен за 80 на сто от шофьорите, коментира още Константин Велев. От тази система по думите на Велев застрахователите няма да реализират допълнителни печалби. Примерните водачи ще плащат до 25 процента по-ниска цена, а нарушителите - до 400 по-висока, посочи той. Според АБЗ пет години след въвеждане на системата "бонус-малус" 1, 55 млн. водачи, или 44,2 на сто от всички шофьори у нас ще ползват максималния "бонус" от 25 процента отстъпка в цената на полицата "Гражданска отговорност". Други 0,6 на сто от тях, или 21 000 водачи пък ще плащат максималния "малус" от 400 на сто поскъпване на полицата. "Ние тези клиенти с 400% "малус" дори не ги искаме. Това е агресивен водач, рисков. Битката при застрахователите ще е за 80-те процента добри шофьори", посочи изпълнителният директор на "Евроинс иншурънс груп" Кирил Бошов.

От АБЗ предлагат възстановяване на неутралния базов клас максимално след 5 години, докато в проекта на Комисията за финансов надзор този срок е 10 години. От асоциацията искат режимът на вписване на водачите в застрахователната полица на колите да става само веднъж годишно. Не е ясно дали системата "бонус-малус" ще се отрази и на застраховката "Каско за автомобили". От асоциацията обясниха как ще се формира цената на "Гражданска отговорност" при въвеждането на "бонус-малус". Промяната ще стане факт от 2021 година, ако новите текстове се приемат до няколко месеца. Основата за "Гражданска отговорност" ще се формира на база използваните и сега фактори - история на щетите при застрахователя, кубатура на двигателя на превозното средство, място на регистрация и ползване и възраст на водача. Следва коефициент, който се получава от нарушенията. При влизането в сила на "бонус-малус" всички водачи ще са с чисто досие и след първата година прилагане ще се трупат "малус" точки.

Скандални разлики в цените от борсата до магазина

автор:Дума

visibility 1464

/ брой: 173

Финансовото министерство пласира ДЦК за 300 млн. лева

автор:Дума

visibility 1301

/ брой: 173

Бум в търсенето на екзотични валути

автор:Дума

visibility 1119

/ брой: 173

Младите българи предпочитат да инвестират в акции, а не в имоти

автор:Дума

visibility 1380

/ брой: 173

Израел удари Газа с цялата си мощ

автор:Дума

visibility 1307

/ брой: 173

ЕК отлага 19-ия пакет санкции срещу Русия

автор:Дума

visibility 1089

/ брой: 173

47% от македонците не одобряват поетия курс

автор:Дума

visibility 1068

/ брой: 173

Накратко

автор:Дума

visibility 1137

/ брой: 173

Банализмите на психодясното

автор:Александър Симов

visibility 1375

/ брой: 173

За образованието

visibility 1226

/ брой: 173

Слънчевото дете на българската поезия

visibility 1270

/ брой: 173

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ