25 Януари 2020събота22:53 ч.

Константин Велев

Според застрахователите

"Бонус-малус" щадяла потребителите

Очаква се 80% от шофьорите да плащат по-малко за "Гражданска отговорност", ако системата бъде въведена

/ брой: 235

автор:Евгени Гаврилов

visibility 903

Предложеният за обществено обсъждане последен вариант на наредбата за оскъпяването и поевтиняването на застраховката "Гражданска отговорност" е най-адекватният от досегашните и най-много щади потребителите". Това коментираха на пресконференция от "Асоциацията на Българските застрахователи" (АБЗ) вчера. "Ако обществото не приеме този вариант, то не би приело никой друг", обобщи председателят на управителния съвет на организацията Константин Велев. Проектонаредбата беше пусната за обществено обсъждане от Комисията за финансов надзор миналия месец. Общата идея е шофьорите с повече нарушения на пътя да плащат повече, а прецизните - по-малко. 

С въвеждането на системата "бонус-малус" застраховката "Гражданска отговорност" няма да поскъпне, а ще намалее в различна степен за 80 на сто от шофьорите, коментира още Константин Велев. От тази система по думите на Велев застрахователите няма да реализират допълнителни печалби. Примерните водачи ще плащат до 25 процента по-ниска цена, а нарушителите - до 400 по-висока, посочи той. Според АБЗ пет години след въвеждане на системата "бонус-малус" 1, 55 млн. водачи, или 44,2 на сто от всички шофьори у нас ще ползват максималния "бонус" от 25 процента отстъпка в цената на полицата "Гражданска отговорност". Други 0,6 на сто от тях, или 21 000 водачи пък ще плащат максималния "малус" от 400 на сто поскъпване на полицата. "Ние тези клиенти с 400% "малус" дори не ги искаме. Това е агресивен водач, рисков. Битката при застрахователите ще е за 80-те процента добри шофьори", посочи изпълнителният директор на "Евроинс иншурънс груп" Кирил Бошов.

От АБЗ предлагат възстановяване на неутралния базов клас максимално след 5 години, докато в проекта на Комисията за финансов надзор този срок е 10 години. От асоциацията искат режимът на вписване на водачите в застрахователната полица на колите да става само веднъж годишно. Не е ясно дали системата "бонус-малус" ще се отрази и на застраховката "Каско за автомобили". От асоциацията обясниха как ще се формира цената на "Гражданска отговорност" при въвеждането на "бонус-малус". Промяната ще стане факт от 2021 година, ако новите текстове се приемат до няколко месеца. Основата за "Гражданска отговорност" ще се формира на база използваните и сега фактори - история на щетите при застрахователя, кубатура на двигателя на превозното средство, място на регистрация и ползване и възраст на водача. Следва коефициент, който се получава от нарушенията. При влизането в сила на "бонус-малус" всички водачи ще са с чисто досие и след първата година прилагане ще се трупат "малус" точки.

Имотите в София са поскъпнали със 7,13% през 2019 г.

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 16

С дронове щели да контролират чумата по свинете

автор:Дума

visibility 276

/ брой: 16

Жертвите от труса в Турци вече са 18, ранените – над 500

автор:Дума

visibility 194

Коронавирусът стигна до Европа

автор:Дума

visibility 178

Трус от 6,8 по Рихтер в Турция

автор:Дума

visibility 248

Отоплителни неволи подклаждат Балканския смог

автор:Дума

visibility 361

Асен Личев: Перник има вода за 55 дни

автор:Ростислава Иванова

visibility 669

/ брой: 16

Да крадат, важното е да Му служат

автор:Дума

visibility 573

/ брой: 16

ГЕРБ превърнаха страната ни във воняща клоака

visibility 1091

/ брой: 16

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ