Битието на модерния човек показва изложба
Поетични и често метафорични, работите на Венелин Шурелов са насочени към социално поведение в дигиталната епоха
/ брой: 231
Еманацията на философско-екзистенциални размишления на художника и неговата интерпретация на все по-технологизиращото се битие на съвременния човек показва изложбата SubHuman Theatre на Венелин Шурелов. Експозицията включва селекция от произведения, създадени в рамките на платформата, която авторът разработва от 2004 г.
Изначалните човешки стойности се противопоставят в търсенето на sub-продукта, извеждан от множеството ситуации и конфликти, в които попада индивидът в наши дни. В SubHuman Theatre превес има концептуалното, мисловното, но визуалната естетика не е подценена. Тя не става жертва на сложния мисловен конструкт, който доминира процеса, а довежда до синтезирана, изведена до последния детайл форма. Така художникът създава собствен визуален код, разпознаваем във всяка негова творба.
Експозицията ще бъде открита в галерията Credo Bonum утре, 29 ноември, в 18,30 ч., и ще продължи до 11 януари 2019 г. Осъществява се с любезното съдействие на Наградата "Гауденц Б. Руф".
Ценители ще имат възможност да видят за първи път едни от знаковите произведения на Венелин Шурелов - Фантомат, Orthoman, Машина за рисунки, Tabula Rasa, Ротор, Man ex Machina, Post-everything и др., показани в оригинал или документация. Ще се състои и премиерата на най-новия проект на художника "Еволюирал перипатетик с петна по себе си".
В рамките на самостоятелната експозиция на автора ще бъде представен каталог, обединяващ творческите търсения на артиста през неговата 20-годишна практика. Венелин Шурелов е мултифункционална личност, съчетаваща призванието на художник, сценограф, преподавател, куратор и организатор на фестивали, музеен дизайнер и т.н. Художествената му продукция е значима по обем и разнообразна по жанрове и форми. В нея са вплетени теоретичните търсения на артиста, различни дигитални технологии, интерактивен пърформанс и интерактивна инсталация, кибер лекция, театрални практики, улични акции, видео арт и видео инсталация, скулптура, електроника и рисунка. Свързващата нишка на художествена експлоатация е мястото на човека в технологизирания свят, хибридната форма на човека и машината и интересния резултат от тяхното взаимодействие. Поетични и често метафорични, работите му са насочени към човешките желания, утопии, емоции и социално поведение в дигиталната епоха.