21 Март 2025петък18:52 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

11% от младите не вярват, че са изложени на дезинформация

/ брой: 33

автор:Евгения Младенова

visibility 190

От анкетираните българи на 16-30 г. 11% вярват, че никога не са били изложени на дезинформация и фалшиви новини. Това сочат данни на Евростат от проучване на Евробарометър по поръчка на ЕП сред младите в Евросъюза. По този показател страната ни е втора след Румъния с 19%. В 9 държави от ЕС повече от половината респонденти съобщават, че са били изложени на дезинформация "често" или "много често", като най-голям е делът на хората на 16-30 г. в Малта (59%), Унгария (58%), Гърция (57%).
За 42% от анкетираните от ЕС-27 социалните мрежи са основният източник на новини по политически и социални въпроси. Над три четвърти от респондентите смятат, че са били изложени на дезинформация през последните седем дни, а 70% са уверени, че могат да я разпознаят.
На въпрос от кои социални медии и платформи анкетираните получават информация по политически и социални въпроси, 48% от българите посочват Фейсбук, 41% - Ютюб, а 30% - ТикТок, докато информационният онлайн лидер за младите в ЕС-27 е инстаграм (47%), следван от ТикТок (39%).
На въпроса какви са били основните причини да не гласуват на евроизборите през юни 2024 г., всеки пети анкетиран млад българин е отговорил, че не е намерил кандидат или партия, които да представляват неговите възгледи. Сред анкетираните във всички 27 страни членки 16% са дали този отговор. "Не вярвам на политиците/Като цяло съм недоволен от политиката" са отговорили 19% от младите българи, докато в ЕС този процент е едва 15.
Притесненията за разходите за живот са на първо място сред анкетираните европейци на 16-30 г. Младите на Стария континент са категорични, че справянето с нарастващите цени трябва да бъде основен приоритет в цяла Европа. Повишаването на цените и разходите за живот безпокои сериозно 40% от анкетираните.
Почти трима от всеки 10 запитани искат ЕС да даде приоритет на социалната закрила, благосъстоянието и достъпа до здравеопазване.

Тръмп поиска украинските АЕЦ

автор:Дума

visibility 1101

/ брой: 53

ЕС поддържа подхода за "мир чрез сила"

автор:Дума

visibility 662

/ брой: 53

Ранените от Кочани са извън опасност

автор:Дума

visibility 1066

/ брой: 53

Хутите взеха на мушка американска част

автор:Дума

visibility 993

/ брой: 53

Кървавият огън на войната

автор:Александър Симов

visibility 1073

/ брой: 53

Намалете децибелите

автор:Мая Йовановска

visibility 1068

/ брой: 53

България в капана на средните доходи

автор:Димитър Събев

visibility 1092

/ брой: 53

Българска следа в досието „Кенеди“

автор:Дума

visibility 1002

/ брой: 53

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ