30 Януари 2025четвъртък21:40 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Транспортна одисея

/ брой: 19

автор:Барбара Пейчинова

visibility 829

17 часа следобед, пиков час за градския транспорт (кога ли вече не е пиков час в скъпата ни столица?), уморени граждани са затегнали невидимите колани в претъпкания трамвай 8, докато се движат по изтезаните и изключително амортизирани релси, които уж бяха сменяни скоро. Чува се неистово скърцане, което проглушава ушите на всички, надвива го само писъкът на жена, която е на път да падне заради високата скорост, с която се движи трамваят, а друга се провиква на ватмана да кара по-леко. На него явно му се вози на увеселително влакче или гони разписание, но каквато и да е причината, на возещите се в този момент не им е никак забавно, защото имат чувството, че са по трасето на ужасите и нищо не им гарантира, че този трамвай няма в един скорошен ден просто да се обърне, предизвиквайки някой фатален инцидент.
Зловещите скърцащи звуци продължават заедно с невъобразимото подскачане на старата машина, всички се споглеждат и се питат нормални условия на живот ли са това и дали животните някъде не ги транспортират по-добре, отколкото столичаните в България?
Оживени дискусии се разразяват в общественото пространство ежедневно за всевъзможни неща, свързани с градския транспорт. Един ден ще фалира, друг ден не, един ден ще има нощна мрежа, друг ден обратно, транспортът бил в чудесно състояние и е редовен, друг път не. Последно кое е вярното?
И ако тези дискусии не водят до нищо продуктивно, в пространството продължава да виси питането, защо по централни софийски улици линиите на трамваи и тролеи са в ужасно състояние? За какво са тези ежегодни ремонти по няколко месеца, ако накрая релсите изглеждат като пред счупване или направо след бомбардиране? Защо продължават да бъдат в експлоатация трамваи, които очевидно отдавна трябва да са в музея и защо най-накрая не се направи някакво ефективно разпределение на градската мрежа така, че на някои места да имаме транспорт на всеки 2 минути, а на други на всеки 60? Трябва ли отново да се случи някоя трагедия, за да се погрижат тези, които отговарят за безопасността и нормалния превоз на гражданите? Поредните въпроси на вятъра и поредния ден, в който керванът ще продължи да си върви по утъпкания път, а ние безропотно след него.

Само 24% от българите спестяват пари

автор:Дума

visibility 581

/ брой: 19

Заплатите ще се повишат с над 15% през 2025 г.

автор:Дума

visibility 607

/ брой: 19

Скандал в парламента заради "Лукойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 567

/ брой: 19

Берлин ще връща хора от границите?

автор:Дума

visibility 616

/ брой: 19

В Черна гора и РСМ също бойкотират магазините

автор:Дума

visibility 577

/ брой: 19

До десет дни се решава бъдещето на Сърбия

автор:Дума

visibility 551

/ брой: 19

Накратко

автор:Дума

visibility 487

/ брой: 19

Символът на държавата

автор:Александър Симов

visibility 568

/ брой: 19

Транспортна одисея

автор:Барбара Пейчинова

visibility 528

/ брой: 19

Гърчовете на Зеленски

автор:Юри Михалков

visibility 576

/ брой: 19

НПО = Биг бизнес

visibility 477

/ брой: 19

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ