17 Октомври 2024четвъртък08:39 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Едно голямо нищо

/ брой: 125

автор:Деси Велева

visibility 854

Деси ВЕЛЕВА



След години на очакване как ще се оползотворят 80 млн. лева за въвеждане на така наречената тикет система в София, дойде време за равносметка. С милионите се предвиждаше да бъдат инсталирани хиляди устройства за валидиране, да се монтира видеонаблюдение в превозните средства, билетите и картите да се купуват с банкови карти и мобилни устройства, а финалът трябваше да се ознаменува с напълно нова и по-справедлива тарифна политика.
Години не стигнаха на общинарите да преценят дали цената на пътуването да зависи от изминатото разстояние или от времето. И докато се чудиха, спретнаха едно голямо нищо, за което сега събират мнения от столичани.
Така нареченият билет за време всъщност е най-обикновен билет с бонус за прекачване. Формално, столичани не губят от нововъведението, а само печелят, тъй като досега, така или иначе, за две превозни средства трябва да си купят два документа. Вероятно и това е търсеният ефект от авторите на измислицата - да не кажат хората, че се вдигат цените за билетче.
По данни на самата община, едва 10 на сто от пътуванията стават с еднократен билет. Това означава, че новият документ 30+ ще удовлетвори твърде малко пътници. Защо тогава да пипат тази цена? Ако тя се вдигне, хем ще има недоволство, хем печалбата на кметството ще е твърде малка. Затова оттам се опитват по по-хитър начин да достигнат до скрито вдигане на цените чрез премахване на един много ползван документ - едномесечна карта за една линия. Така хората ще са принудени да си купуват карта за всички линии на повече от двойна от досегашната тарифа. А печалбата за общината хич няма да е символична.
Така че цялата гюрултия около революционната тарифна политика всъщност е подмолно увеличаване на цените на пътуванията и опит предварително да се вземат колкото може повече пари от столичани чрез абонаментни карти.

Еврото ни трябва, колкото тумор в мозъка

автор:Дума

visibility 805

/ брой: 197

Световният дълг е на път да надхвърли 100 трлн. долара

автор:Дума

visibility 643

/ брой: 197

БДЖ планира повече връзки между Северна и Южна България

автор:Дума

visibility 712

/ брой: 197

ЕК с нови правила за мигрантите

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 197

Ескалира напрежението между Сеул и Пхенян

автор:Дума

visibility 704

/ брой: 197

Дипломатическа война между Индия и Канада

автор:Дума

visibility 799

/ брой: 197

Накратко

автор:Дума

visibility 994

/ брой: 197

Да се ядосаме!

автор:Юлия Кулинска

visibility 833

/ брой: 197

Знаем проблемите, имаме експертите и решенията

автор:Дума

visibility 743

/ брой: 197

Аз съм десницата на левицата!

автор:Дума

visibility 724

/ брой: 197

Опит пореден

автор:Евгени Гаврилов

visibility 835

/ брой: 197

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ