12 Август 2024понеделник13:57 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Доказани истини

/ брой: 10

автор:Евгени Гаврилов

visibility 3019

Евгени ГАВРИЛОВ


Служебният регионален министър Иван Шишков за пореден път подхвана темата за качеството при изграждането на магистрала "Тракия". В телевизионно студио по късна доба той донесе тест от проверка на регионалното министерство за материалите, вложени при строителството на втори и трети лот на аутобана. Шишков постави на масата т.нар. ядка - специално изкопана част от пътя, която трябва да покаже реалното съдържание на настилката. Проверката, която цитира министърът, не е нова, а от октомври м.г. При нея стана ясно, че липсват между 12 и 17% от асфалта, който би трябвало да бъде вложен във втори и трети лот на пътното съоръжение. А тази ядка показва следното - по проект асфалтът трябва да е 220 мм от трите пласта на настилката. Той обаче е между 185 и 190 мм. Стойността на двата участъка бе около 133 млн. лева. И тук възниква големият въпрос: защо сравнително нов магистрален участък е в такова катастрофално състояние?

Отговорът е елементарен. Това е резултатът от сбърканата, може би съзнателно, политика на правителствата на ГЕРБ в този емблематичен за тях сектор. Опитите на някогашния премиер Борисов да докаже, че може да строи евтино пътища у нас, излязоха солено на българските граждани. Оставяме настрана вихрещата се в тази област корупция, за която няма по-показателен пример от това, което се случи с другата магистрала - "Хемус". Уредените за определени фирми търгове станаха всекидневие при порочното управление на Меси от Банкя. 

На тези фиктивни търгове строителните фирми надцакваха с безумно ниски оферти, а резултатът е некачествени пътища. Които много скоро след откриването отново трябваше да се ремонтират. Всъщност това нямаше никакво значение. Важното бе да има поводи за рязане на ленти. Така някогашната власт на практика доказа, че на брашното е евтина, а на триците - скъпа. В част от случаите проблемът не бе в изпълнителите на проектите, защото те бяха поставени пред дилемата да предлагат изключително ниски цени или да останат без поръчки. 

Още през далечната вече 2011 г. социалистите бяха първите, които алармираха, че тези лотове от аутобана се строят с некачествени материали. Че в основата на пътя реално се полага пепел, което ще бъде пагубно при експлоатацията на трасето. Години по-късно, през 2018-а, БСП алармира и Брюксел за поразиите с българските пътища. Тогава представителите на левицата бяха изкарани едва ли не национални предатели. "Предатели", чиито верни твърдения животът доказва и днес.

 


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

ИПИ: В 22 общини няма работеща аптека

автор:Дума

visibility 75

Геомагнитна буря удари Земята

автор:Дума

visibility 92

БСП тръгва към изборите обединена

автор:Дума

visibility 70

/ брой: 152

111 000 души у нас са на воден режим

автор:Дума

visibility 95

/ брой: 152

Обмислят закон за големите проекти

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 152

200 млн. лв. дължи държавата по дела с пътни фирми

автор:Дума

visibility 93

/ брой: 152

Сърбите масово срещу добива на литий

автор:Дума

visibility 93

/ брой: 152

Албанска партия отлага признаването на българите

автор:Дума

visibility 94

/ брой: 152

Засилен пътен контрол в Гърция

автор:Дума

visibility 88

/ брой: 152

Накратко

автор:Дума

visibility 72

/ брой: 152

Горе сърцето

автор:Марин Милашки

visibility 80

/ брой: 152

Планирана атака с MI6

автор:Боян Чуков

visibility 81

/ брой: 152

Карлос Насар, гордият българин

автор:Дума

visibility 101

/ брой: 152

Законопроектът, който свали маските

visibility 97

/ брой: 152

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ