06 Февруари 2025четвъртък05:55 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Бум на жалбите за отменени полети и онлайн покупки

/ брой: 150

автор:Дума

visibility 1113

"Най-големият брой жалби, подавани в Европейския потребителски център в България, са свързани с отменени или закъснели полети, загубен багаж, както и с проблеми след покупка от онлайн търговци", каза за БТА във Варна директорът на центъра Соня Спасова.
Според нея българите все по-добре познават правата си и ги отстояват, когато бъдат нарушени. Тя се аргументира с това, че за първите шест месеца на тази година жалбите, постъпили в центъра, са с над 30 на сто повече в сравнение със същия период на 2023 г. Спасова уточни още, че 62% от сигналите, разгледани през миналата година, са решени в полза на потребителите.
На практика по една жалба работят два центъра – в страната, в която е подаден сигналът, и в държавата, където е регистриран търговецът. Спасова допълни, че у нас най-много са жалбите срещу фирми от Румъния. Тя каза още, че при подаването на сигналите има своеобразна цикличност. През лятото нарастват жалбите, свързани с пътувания и настанявания, около големи празници – тези, свързани с покупки на стоки.
Нейният съвет към потребителите е да обръщат специално внимание на условията за доставката и за връщането на стоката, допълни Спасова. Тя припомни, че потребителите имат право да върнат продукта в рамките на 14 дни от датата на доставка, като има и търговци, които дават по-голям срок.
По думите й обаче, има стоки, които не подлежат на връщане – бельо, разопакована козметика и т.н. За проблемите със загубен или забавен от авиокомпания багаж, експертката коментира, че потърпевшият първо трябва да вземе протокол от летището, където е кацнал, а след това възможно най-бързо да подаде жалба на сайта на авиокомпанията.

Данъците няма да се променят през тази година

автор:Дума

visibility 2422

/ брой: 23

Очакват пик в цените на храните през март

автор:Дума

visibility 2391

/ брой: 23

"Газпром" закрива бензиностанциите си у нас

автор:Дума

visibility 2475

/ брой: 23

Фокусите свършиха, трябва да се стягат коланите

автор:Дума

visibility 2457

/ брой: 23

Отложиха митата за Мексико и Канада

автор:Дума

visibility 2434

/ брой: 23

Санторини се тресе, над 6000 евакуирани

автор:Дума

visibility 2298

/ брой: 23

Салвадор приема от САЩ "опасни престъпници"

автор:Дума

visibility 2214

/ брой: 23

Тръмп поиска украинските редки метали

автор:Дума

visibility 2414

/ брой: 23

Синдромът на лакея

автор:Александър Симов

visibility 2457

/ брой: 23

Трябва нов рестарт

/ брой: 23

Чак сега го осъзнават

visibility 2449

/ брой: 23

МОЯТ ПЛАН: ЗА СИЛНА БСП! ЗАЕДНО!

автор:Дума

visibility 2480

/ брой: 23

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ