19 Февруари 2025сряда05:06 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Българските потребители не усещат забавяне на инфлацията

/ брой: 26

автор:Дума

visibility 11910

Българските граждани започват новата година с нарастващ песимизъм. Общият показател за доверието на потребителите през януари 2025 г. отново намалява, падайки до отрицателно ниво от минус 19,5%. Това показват данните от тримесечното издание "Наблюдение на потребителите" на НСИ. Според тях показателят се е свил със 7,3 пункта от предишното издание от октомври, когато той бе на ниво от минус 12,2%. За сравнение, през лятото на 2024 г. индексът отбеляза леко подобрение с 5,6 пункта, но остана на негативна територия от минус 8,4 на сто. От НСИ обясняват тенденцията с влошени нагласи както в градовете, така и в селата.
Общият показател спада, което се дължи на пониженото доверие сред населението - както в градовете, така и в селата – съответно с 5,2 и 12,6 пункта, пишат експертите от НСИ.
Оказва се, че потребителите са с по-негативни мнения не само за икономическата ситуация в последните дванадесет месеца, а и за следващите толкова, "в резултат на което балансовите показатели намаляват съответно с 14,4 и 8,4 пункта.
Домакинствата са и с по-негативни очаквания относно личните си финанси спрямо тези от октомври 2024 г.
Потребителите не усещат забавянето на инфлацията. Те продължават да са на мнение, че през последните 12 месеца има покачване на потребителските цени. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите 12 месеца се засилват, в резултат на което балансовият показател се покачва с 16%, казват от статистическия институт.
Такива са и оценките за безработицата в страната, която се очаква да нарасне. По последни данни към третото тримесечие на 2024 г. безработицата в България е 3,6%, което е с 0,4% пункта по-ниско спрямо същия период на 2023 г.

Надценката на храните може да се ограничи до 30%

автор:Дума

visibility 1689

/ брой: 32

Производителите и потребителите са еднакво ощетени

автор:Дума

visibility 1638

/ брой: 32

Подготвят пореден опит за концесия на пловдивското летище

автор:Дума

visibility 1564

/ брой: 32

Почивката у нас излиза с 500 лв. по-скъпо тази година

автор:Дума

visibility 1514

/ брой: 32

Започват преговорите САЩ-Русия в Рияд

автор:Дума

visibility 1640

/ брой: 32

Макрон не покани България на евросрещата за Украйна

автор:Дума

visibility 1672

/ брой: 32

Северна Македония била жертва на Европа

автор:Дума

visibility 1701

/ брой: 32

Накратко

автор:Дума

visibility 1643

/ брой: 32

По-дълбинната промяна

автор:Александър Симов

visibility 1690

/ брой: 32

Национален съвет на Българската социалистическа партия

автор:Дума

visibility 1724

/ брой: 32

Общопартийна контролна комисия на БСП

автор:Дума

visibility 1735

/ брой: 32

Българската идея

автор:Ина Михайлова

visibility 2253

/ брой: 32

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ