Министерството на финансите (МФ) възобновява още този месец информационната кампания за въвеждането на еврото в България. Това стана ясно от думите на финансовия министър Теменужка Петкова по време на парламентарния контрол. Тя припомни, че идеята за комуникационна кампания е била разписана още в началото на 2021 г., когато финансов министър е бил сегашният зам.-министър Кирил Ананиев. Фактите показват, че подготовката е започнала навреме, но двете служебни правителства след това, както и редовното правителство впоследствие, не са работили с темпо, необходимо за подготовка и стартиране на кампанията, каза Петкова.
Тя обаче увери, че голяма част от забавянето и натрупалите се дейности са преодолени и че още този месец кампанията ще бъде възобновена.
Сегашното правителство има воля и ще направи всичко необходимо да доведе този процес до успешен край, включително и с провеждането на една пълноценна кампания, която да разясни предимствата и ползата за хората и бизнеса от въвеждане на еврото, подчерта Петкова.
Както е известно, през декември 2022 г. тогавашното служебно правителство осигури допълнителни 10 млн. лв. по сметката на МФ именно с цел изпълнение на кампанията. Към октомври миналата година обаче от тях са изразходвани около 700 000 лв. Те са били използвани за направата на сайта с информация за въвеждането на еврото, както и за създаването на шест видеоклипа с продължителност 15 или 30 секунди.