12 Март 2025сряда19:53 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Снимка БТА

Регионалният министър:

Магистралите "Хемус" и "Струма" са жертви на политическата нестабилност

Драстично ускоряват сроковете за инфраструктурните проекти

/ брой: 43

автор:Дума

visibility 9164

"Цялостното изграждане на Околовръстния път на София, както и магистралите "Хемус" и "Струма", е сред "жертвите" на политическата нестабилност през последните години". Това каза министърът на регионалното развитие Иван Иванов на обществена дискусия по темата. По думите му, големи проекти се отлагат и поради административно-технически проблеми. Той акцентира върху това, че транспортните проблеми са големи и това се отнася най-вече за Северна България. Министър Иванов смята, че икономическата изостаналост на региона се дължи на това, че няма европейски пътища. Според него очакванията по отношение на железопътния транспорт и магистралите са големи и това ще е една от оценките на обществото за правителството.
Сроковете за изграждане на инфраструктурата от идейния проект до началото на строителството трябва да се намалят драстично, смята министърът на транспорта Гроздан Караджов.
"Трябва да се работи върху нова глава на Закона за устройството на територията (ЗУТ). Аз ще подема инициативата с министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов, която драстично да намали срокове", допълни министър Караджов. По думите му законите са такива, че минават най-малко 6 години от идейната фаза на проектите до началото на реализацията им.
Караджов призна, че когато е бил министър на регионалното развитие и благоустройството, е бил озадачен как проекти, които са започнати преди десетилетия, не са стигнали до първа копка.
"Ако днес решем да довършим например Околовръстното шосе на Кърджали, 6 години ще отнеме само бумащината, докато стигнем до разрешение за строеж, и това е минималният възможен срок. И на това нещо трябва да се намери лек", каза Караджов и добави, че толкова усложнени процедури няма в друга държава освен в Румъния, където обаче започват промени.

Трудни преговори между САЩ и Украйна

автор:Дума

visibility 2288

/ брой: 46

В Италия доживотен затвор за убийство на жена

автор:Дума

visibility 2393

/ брой: 46

Общонационална стачка на медиите в Гърция

автор:Дума

visibility 2714

/ брой: 46

Накратко

автор:Дума

visibility 2698

/ брой: 46

Революция на некадърността

автор:Александър Симов

visibility 2814

/ брой: 46

Касапница в Сирия

/ брой: 46

Разходите за живот тревожат младите

автор:Аида Ованес

visibility 2721

/ брой: 46

Ще спасим ли Несебър като световно наследство

visibility 2698

/ брой: 46

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ