03 Февруари 2025понеделник14:03 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Няколко думи

Колко още

/ брой: 13

автор:Ваня Григорова

visibility 9796

Миналата седмица беше белязана от трагичен инцидент, в който загинаха двама служители на БДЖ. Светла им памет.
Междувременно получих сигнали, че служители на БДЖ “Товарни превози” получават покани от работодателя да напуснат доброволно по чл. 331 от Кодекса на труда. Това е напускане по инициатива на работодателя с обезщетение в размер на минимум 4-месечно брутно възнаграждение. Доколкото знам, по този начин работодателят се опитва да съкрати около 400 работещи в дружеството.
Моята препоръка е хората да не приемат да напускат по този начин, тъй като след това нямат право на пълноценни обезщетения за безработица. Ще получават само по 18 лв. на ден за период от 4 месеца.
Защо се стига дотам? Защото дружеството няма достатъчно приходи от превоз на товари. В сектора първо бяха допуснати частни превозвачи. Тъй като не разполагат с локомотиви и вагони, наемаха такива от държавната компания, която пък е… пропускала някои изгодни поръчки. И се е лишавала от приходи. Кой ще плати цялата тази управленска вакханалия? Работниците. А българските граждани остават с едно полуживо дружество, докато свежите пари се насочват към нечии частни фирми. Очертава се моделът да се повтори и при БДЖ "Пътнически превози".
БДЖ, "Български пощи", "Напоителни системи" и куп други структуроопределящи държавни дружества са на колене. Колко още икономически катастрофи от безхаберие може да понесе нашата държава?

Доц. Димитрова: Ботоксът трябва да се поставя от лекар

автор:Дума

visibility 355

В разгара на грипа лекарства изчезнаха от аптеките

автор:Дума

visibility 632

/ брой: 21

Поне 11 жени са с усложнения след инжектиране с ботокс

автор:Дума

visibility 630

/ брой: 21

МОН обмисля отпадане на Националното външно оценяване след 10 клас

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 21

Над 57% от българите са против еврото

автор:Дума

visibility 629

/ брой: 21

Депозитите обезценени почти наполовина

автор:Дума

visibility 620

/ брой: 21

Печалбата на банките у нас стигна рекордните 3,7 млрд. лв.

автор:Дума

visibility 573

/ брой: 21

Спешно събират информация за бюджетния дефицит

автор:Дума

visibility 629

/ брой: 21

САЩ искат от Украйна президентски избори

автор:Дума

visibility 640

/ брой: 21

Правителства вземат мерки за цените

автор:Дума

visibility 608

/ брой: 21

Съд върна мигранти от Албания в Италия

автор:Дума

visibility 621

/ брой: 21

Накратко

автор:Дума

visibility 585

/ брой: 21

Политическа безтегловност

автор:Валентин Георгиев

visibility 612

/ брой: 21

Тишината на безразличието

visibility 607

/ брой: 21

За еврото, професионализма и банковия обир

автор:Юрий Борисов

visibility 631

/ брой: 21

Разчовечването тръгна и в нашето образование

visibility 623

/ брой: 21

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ