13 Февруари 2025четвъртък01:41 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Оставки в транспорта

Уволняват шефовете на железниците и на ДАИ

/ брой: 147

автор:Дума

visibility 3185

Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков поиска оставките на генералния директор Мария Генова и на председателя на Управителния съвет на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) Емилия Никова.
Причината е занижен контрол на безопасността и зачестилите инциденти по жп инфраструктурата, съобщи пресцентърът на транспортното министерство.
И двете ръководителки бяха назначени лично от Георги Гвоздейков. Емилия Никова заема поста от началото на май 2024 г., а Мария Генова - от октомври 2023 г.
Аварии и закъснения на влакове
Последният случай с авария на влак е по подбалканската линия от четвъртък - 1 август 2024 г. В участъка Мирково - Долно Камарци пет вагона излязоха от релсите. Първоначалната информация показва, че става въпрос за лошо състояние на железопътната инфраструктура. Предстои разследване да установи причините.
Движението на влаковете беше спряно и пренасочено през Пловдив, включително и нощните влакове София - Бургас - София и София - Варна - София.
Освен това в края на месец май маневрен локомотив удари пътнически влак на Централната жп гара в София. Пострадали при инцидента нямаше. Като официална причина за инцидента беше посочено, че на машиниста му е прилошало.
В края на юли пък дерайлира бързият влак София - Варна в района на Своге. Пострадали нямаше, причините за инцидента не са съобщени официално, все още се разследва. Шест часа преди това произшествие е спряно подаването на ток в контактната мрежа по същата линия между Реброво и София, за да се предотврати челен сблъсък между два бързи влака - единият движещ се от София за Видин, а другият от Варна за София. Национална компания "Железопътна инфраструктура" отговаря за състоянието на релсовия път, управлението на движението на влаковете, както и за сигнализацията и телекомуникацията по мрежата.
"Сегашното ръководство на НКЖИ многократно показа, че не може ефективно да управлява процесите в една от най-големите държавни компании в България", казва министър Георги Гвоздейков, цитиран от пресцентъра на ведомството си.
Гвоздейков иска още оставките на директорите на "Управление движение на влаковете", "Железен път и съоръжения", "Сигнализация и телекомуникации". Междувременно от поста бе освободен и шефа на Държавната автомобилна инспекция (ДАИ) Борислав Муеров заради проблемите, свързани с техническите прегледи на колите. Правителството спешно ще заработи за промени в наредбата, по която се провеждат прегледите. Това се разбра от отговор на премиера Димитър Главчев на парламентарно питане.
Главчев го увери, че ще предприеме възможно най-бързи действия, както и че изготвените промени ще минат по късия срок за обществено обсъждане, който е 14 дни. Както е известно от миналия месец данните от прегледите вече автоматично се предават от пунктовете за прегледи към Държавна Агенция "Автомобилна администрация". Така се оказа, че 10 % от автомобилите не могат да преминат през проверките.

Нивата на корупция в България остават тревожно високи

автор:Дума

visibility 3438

/ брой: 28

Над 90% от 1000 работещи са недоволни от възнаграждението си

автор:Дума

visibility 3660

/ брой: 28

Родители се обявиха против задължителен час по религия

автор:Дума

visibility 3655

/ брой: 28

СО: Изпълнението на ремонта на ул. „Опълченска“ продължава

автор:Дума

visibility 3611

/ брой: 28

Eнергийната борса има нов временен шеф

автор:Дума

visibility 3124

/ брой: 28

Министерството на финансите продаде облигации за 100 млн. лв.

автор:Дума

visibility 3729

/ брой: 28

Милионерите с 301 повече за година

автор:Дума

visibility 3713

/ брой: 28

Александър Вучич: €3 млрд. дадоха за свалянето ми

автор:Дума

visibility 3528

/ брой: 28

Тръмп разреши подкупи на чужди политици

автор:Дума

visibility 3523

/ брой: 28

Супермаркетите в Букурещ останаха полупразни

автор:Дума

visibility 2872

/ брой: 28

Накратко

автор:Дума

visibility 3599

/ брой: 28

Защо е важно да сме обединени?

автор:Барбара Пейчинова

visibility 3573

/ брой: 28

Тръмп, Путин и ЕС

visibility 3651

/ брой: 28

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ