30 Януари 2025четвъртък21:25 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Борбата и вратата

/ брой: 78

автор:Деси Велева

visibility 1891

Деси ВЕЛЕВА


Редица битки на образователния фронт текат в момента. Основната линия, на която те се водят е на Столичния редут. Там текат кампании за прием във всички етапи на образователната система, а от вчера и за първокласниците.

Колкото са по-маловръстни са субектите, подлежащи на обхват и просвета, толкова са по-мъчни офанзивите на родителите за приобщаване във войната. Те се опитват да вкарат бебетата си в яслите, първокласниците да са в най-добрите училища, а осмокласниците - в най-елитните гимназии. Само за висшите училища трудности няма. Там всеки може да избира къде и кога да влезе - правят се кампании с месеци, та дано се закачат повече студенти.

Затова практиката създаде и утвърди крилата мисъл, че вече най-трудно се влиза в детска ясла, а най-лесно - в университет. Затвърди се една порочна система, която насърчава корупция, връзкарство и накрая доведе до протести, за да се класира детето, в която и да е яслена група. 

За уреждане на детето в първи клас се сменят адресни регистрации, планира се живота на цялото семейство за поне три години напред, за да попадне то в избрана среда с добри учители. 

В друга паралелна реалност пък се изливат хиляди левове, за да ходят децата на допълнителни уроци, та дано намерят късмета си в най-елитното школо. И след цялата тази 18-годишна борба идва на хляба мекото - университета. 

Абсурдното е, че след оцеляването в този патологичен механизъм, доброто образование отново си остава мираж, а системата - дефектна. Лавирайки между препятствията по пътя на просвещаването, родителите накрая установяват, че усилията им не са си заслужавали, а пред вече завършилите абитуриенти няма чак толкова бляскаво бъдеще, колкото е било очаквано. Та явно изходът от ситуацията не е във входа на учебното заведение. Вратата просто още я търсим. 

Само 24% от българите спестяват пари

автор:Дума

visibility 581

/ брой: 19

Заплатите ще се повишат с над 15% през 2025 г.

автор:Дума

visibility 607

/ брой: 19

Скандал в парламента заради "Лукойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 567

/ брой: 19

Берлин ще връща хора от границите?

автор:Дума

visibility 616

/ брой: 19

В Черна гора и РСМ също бойкотират магазините

автор:Дума

visibility 577

/ брой: 19

До десет дни се решава бъдещето на Сърбия

автор:Дума

visibility 551

/ брой: 19

Накратко

автор:Дума

visibility 487

/ брой: 19

Символът на държавата

автор:Александър Симов

visibility 568

/ брой: 19

Транспортна одисея

автор:Барбара Пейчинова

visibility 528

/ брой: 19

Гърчовете на Зеленски

автор:Юри Михалков

visibility 576

/ брой: 19

НПО = Биг бизнес

visibility 477

/ брой: 19

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ