НАП засече над 1000 нарушения по Черноморието
/ брой: 179
За по-малко от два месеца - от края на юли до средата на септември, в рамките на контролната кампания на НАП по Черноморието, фискалните инспектори са проверили близо 4100 търговски обекта - предимно заведения за хранене, дискотеки, барове, атракциони, магазини за хранителни стоки и др., съобщиха от приходната агенция.
Служителите на НАП са съставили над 1000 акта за нарушения, като най-честите са за неиздаване на фискален бон и разминаване между сумите, маркирани на касовия апарат, и наличностите в касата. В 60 от проверените търговски обекти е липсвало фискално устройство.
Фискалните инспектори са приложили способа "таен клиент", осъществявали са тайни и явни наблюдения, при които за определен период от време са проследявали продажбите и са сравнявали резултатите с предходни периоди. Служителите на НАП са проверявали също дали сезонните работници имат договори, регистрирани в Националната агенция по приходите, както и дали работодателите ги осигуряват на реалното им възнаграждение.
В повечето от контролните действия са се включили и публични изпълнители, както и екипи от Агенция „Митници", МВР, Министерството на туризма, БАБХ, РЗИ, Комисията за защита на потребителите, БИМ и ИА "Автомобилна администрация".
Съвместните екипи от фискални инспектори и публични изпълнители са посетили над 430 търговски обекта с просрочени задължения към бюджета. За пълно или частично погасяване на дълговете са иззети сумите, налични в касите на длъжниците, на обща стойност над 149 хил. лв. Предприети са и допълнителни мерки за обезпечаване и събиране на задълженията на проверените лица, като в резултат на това в бюджета са постъпи над 1 млн. лв.
Много от собствениците на търговски обекти, които са били санкционирани за неиздаване на касови бележки или за разлики в касовите наличности, са предпочели да не обжалват наложените актове, а да ги заплатят в 14-дневен срок. По този начин те са се възползвали от законовата възможност да внесат с 20% по-малко от стойността на наложена санкция. Ако потребител не получи фискален бон при заплащането на стока или услуга, има право да задържи плащането към търговеца до получаването на касова бележка.