22 Януари 2025сряда17:02 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Няколко думи

Колко още

/ брой: 13

автор:Ваня Григорова

visibility 895

Миналата седмица беше белязана от трагичен инцидент, в който загинаха двама служители на БДЖ. Светла им памет.
Междувременно получих сигнали, че служители на БДЖ “Товарни превози” получават покани от работодателя да напуснат доброволно по чл. 331 от Кодекса на труда. Това е напускане по инициатива на работодателя с обезщетение в размер на минимум 4-месечно брутно възнаграждение. Доколкото знам, по този начин работодателят се опитва да съкрати около 400 работещи в дружеството.
Моята препоръка е хората да не приемат да напускат по този начин, тъй като след това нямат право на пълноценни обезщетения за безработица. Ще получават само по 18 лв. на ден за период от 4 месеца.
Защо се стига дотам? Защото дружеството няма достатъчно приходи от превоз на товари. В сектора първо бяха допуснати частни превозвачи. Тъй като не разполагат с локомотиви и вагони, наемаха такива от държавната компания, която пък е… пропускала някои изгодни поръчки. И се е лишавала от приходи. Кой ще плати цялата тази управленска вакханалия? Работниците. А българските граждани остават с едно полуживо дружество, докато свежите пари се насочват към нечии частни фирми. Очертава се моделът да се повтори и при БДЖ "Пътнически превози".
БДЖ, "Български пощи", "Напоителни системи" и куп други структуроопределящи държавни дружества са на колене. Колко още икономически катастрофи от безхаберие може да понесе нашата държава?

Всеки трети пенсионер - под линията на бедност

автор:Аида Паникян

visibility 343

/ брой: 13

НС решава за имунитетите на трима депутати

автор:Дума

visibility 278

/ брой: 13

Обявиха грипна епидемия в две области

автор:Дума

visibility 276

/ брой: 13

КНСБ иска помощи за ток за всички с доход под 848 лева

автор:Дума

visibility 265

/ брой: 13

Австрийските фирми у нас очакват стабилен бизнес климат

автор:Дума

visibility 290

/ брой: 13

Банките в Гърция свалиха драстично таксите

автор:Дума

visibility 304

/ брой: 13

Доналд Тръмп подписа първите 100 указа

автор:Дума

visibility 284

/ брой: 13

Изключиха над 16 000 ученици в Гърция

автор:Дума

visibility 264

/ брой: 13

ЕК води десет разследвания срещу социални мрежи

автор:Дума

visibility 324

/ брой: 13

Путин и Си Дзинпин проведоха видеоразговор

автор:Дума

visibility 258

/ брой: 13

Колко още

автор:Ваня Григорова

visibility 263

/ брой: 13

Настъпва нова ера за ядрената енергия

автор:Дума

visibility 288

/ брой: 13

Започва златната ера на Америка

visibility 337

/ брой: 13

Европа трябва да осмисли своите цел и роля

автор:Дума

visibility 283

/ брой: 13

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ