16 Октомври 2024сряда17:41 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Ремонти запушват Дунав мост край Русе за 2 години

/ брой: 109

автор:Дума

visibility 3568

Аварийният ремонт на Дунав мост при Русе, който започна вчера, ще предизвика огромни тапи на и без това известното с километричните си задръствания съоръжение.
За целта от 11 до 15 юни се променя организацията на движение на Дунав мост при Русе, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". За изкърпването на настилката поетапно ще бъдат затваряни малки участъци, по които ще се извършват дейности, като трафикът ще се пренасочва в свободната лента. Дейностите започват в платното в посока Гюргево от граничния пункт и ще се извършват само през деня. През нощта няма да има ограничения за преминаване през съоръжението. Трафикът ще се регулира от пътни знаци и сигналисти.
В българския участък на моста има огромни дупки, които застрашават движението. Причина за появата им е основно остарелият бетон на панелите. Статистиката сочи, че за денонощие през мостовото съоръжение в двете посоки преминават близо 2800 превозни средства, като голяма част от тях се пада на тежкотоварния трафик.
От въвеждането на съоръжението в експлоатация - преди 70 години ("Мостът на дружбата" е пуснат в експлоатация през юни 1954 г.), досега основен ремонт не е извършван. Преди 22 години е правено укрепване на фугите, а през 2011 г. е подменена частично хидроизолацията и асфалтовата настилка.
За потребността от основен ремонт се говори от повече от 15 години. Дори през 2008 г. министрите на транспорта на България и Румъния договориха съвместно да извършат ремонта на единствения тогава мост между двете страни. Румъния изпълни своята част от договорката и през 2015 г. направи основен ремонт на пътната и железопътната част на моста в нейния участък, като това й струваше около 30 млн. евро. България обаче се задоволи с частични ремонти.
По време на основния ремонт строителните работи ще се изпълняват поетапно на участъци, така че превозните средства ще преминават двупосочно в платното, в което не се работи. Трафикът ще се регулира със светофар. Ще се работи ежедневно по 10-12 часа на ден, през светлата част от денонощието, информират от АПИ.
Техническият проект за ремонт на съоръжението предвижда цялостна подмяна на асфалтовата настилка, на панелите, хидроизолация, нови ограничителни системи, маркировка и др. Изпълнител на основния ремонт на Дунав мост е ДЗЗД „Дунав мост". Стойността му е 44,877 млн. лв. с ДДС. Срокът за изпълнение на строителните работи по договор е 730 дни.

Партиите, купуващи гласове, да не участват в избори

автор:Дума

visibility 587

/ брой: 197

Една справедлива и правова България е възможна

автор:Дума

visibility 636

/ брой: 197

Увеличават се жените на ръководни позиции

автор:Дума

visibility 571

/ брой: 197

Еврото ни трябва, колкото тумор в мозъка

автор:Дума

visibility 628

/ брой: 197

Световният дълг е на път да надхвърли 100 трлн. долара

автор:Дума

visibility 541

/ брой: 197

БДЖ планира повече връзки между Северна и Южна България

автор:Дума

visibility 584

/ брой: 197

ЕК с нови правила за мигрантите

автор:Дума

visibility 580

/ брой: 197

Ескалира напрежението между Сеул и Пхенян

автор:Дума

visibility 583

/ брой: 197

Дипломатическа война между Индия и Канада

автор:Дума

visibility 632

/ брой: 197

Накратко

автор:Дума

visibility 768

/ брой: 197

Да се ядосаме!

автор:Юлия Кулинска

visibility 706

/ брой: 197

Знаем проблемите, имаме експертите и решенията

автор:Дума

visibility 609

/ брой: 197

Аз съм десницата на левицата!

автор:Дума

visibility 593

/ брой: 197

Опит пореден

автор:Евгени Гаврилов

visibility 646

/ брой: 197

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ