02 Януари 2025четвъртък17:56 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Оставки в транспорта

Уволняват шефовете на железниците и на ДАИ

/ брой: 147

автор:Дума

visibility 3088

Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков поиска оставките на генералния директор Мария Генова и на председателя на Управителния съвет на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) Емилия Никова.
Причината е занижен контрол на безопасността и зачестилите инциденти по жп инфраструктурата, съобщи пресцентърът на транспортното министерство.
И двете ръководителки бяха назначени лично от Георги Гвоздейков. Емилия Никова заема поста от началото на май 2024 г., а Мария Генова - от октомври 2023 г.
Аварии и закъснения на влакове
Последният случай с авария на влак е по подбалканската линия от четвъртък - 1 август 2024 г. В участъка Мирково - Долно Камарци пет вагона излязоха от релсите. Първоначалната информация показва, че става въпрос за лошо състояние на железопътната инфраструктура. Предстои разследване да установи причините.
Движението на влаковете беше спряно и пренасочено през Пловдив, включително и нощните влакове София - Бургас - София и София - Варна - София.
Освен това в края на месец май маневрен локомотив удари пътнически влак на Централната жп гара в София. Пострадали при инцидента нямаше. Като официална причина за инцидента беше посочено, че на машиниста му е прилошало.
В края на юли пък дерайлира бързият влак София - Варна в района на Своге. Пострадали нямаше, причините за инцидента не са съобщени официално, все още се разследва. Шест часа преди това произшествие е спряно подаването на ток в контактната мрежа по същата линия между Реброво и София, за да се предотврати челен сблъсък между два бързи влака - единият движещ се от София за Видин, а другият от Варна за София. Национална компания "Железопътна инфраструктура" отговаря за състоянието на релсовия път, управлението на движението на влаковете, както и за сигнализацията и телекомуникацията по мрежата.
"Сегашното ръководство на НКЖИ многократно показа, че не може ефективно да управлява процесите в една от най-големите държавни компании в България", казва министър Георги Гвоздейков, цитиран от пресцентъра на ведомството си.
Гвоздейков иска още оставките на директорите на "Управление движение на влаковете", "Железен път и съоръжения", "Сигнализация и телекомуникации". Междувременно от поста бе освободен и шефа на Държавната автомобилна инспекция (ДАИ) Борислав Муеров заради проблемите, свързани с техническите прегледи на колите. Правителството спешно ще заработи за промени в наредбата, по която се провеждат прегледите. Това се разбра от отговор на премиера Димитър Главчев на парламентарно питане.
Главчев го увери, че ще предприеме възможно най-бързи действия, както и че изготвените промени ще минат по късия срок за обществено обсъждане, който е 14 дни. Както е известно от миналия месец данните от прегледите вече автоматично се предават от пунктовете за прегледи към Държавна Агенция "Автомобилна администрация". Така се оказа, че 10 % от автомобилите не могат да преминат през проверките.

Има ли нелегален внос на добитък от съседна страна

автор:Дума

visibility 49217

/ брой: 244

Неизвестна болест покоси 200 овце във ферма в Карнобатско

автор:Дума

visibility 45682

/ брой: 244

65% срив на чуждите инвестиции

автор:Дума

visibility 49684

/ брой: 244

Банките уличени в нелоялни практики при отпускане на кредити

автор:Дума

visibility 49577

/ брой: 243

Путин готов за диалог с Тръмп и Зеленски

автор:Дума

visibility 49319

/ брой: 244

Русия без условия за преговори с Киев

автор:Дума

visibility 47004

/ брой: 244

Белград минава на безплатен транспорт

автор:Дума

visibility 44337

/ брой: 244

Левите в Румъния се оттеглят от преговорите

автор:Дума

visibility 45135

/ брой: 244

Светът през 2024

автор:Дума

visibility 67829

/ брой: 244

Турбулентната политическа 2024 година

автор:Юлия Кулинска

visibility 56001

/ брой: 244

БСП се нуждае от радикална промяна

автор:Юлия Кулинска

visibility 49750

/ брой: 244

2024 - историческата година за БСП

автор:Александър Симов

visibility 47130

/ брой: 244

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ