28 Декември 2024събота01:07 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Акценти

Манфред Вебер, ЕНП:

Забраната за двигателите с вътрешно горене бе грешка, ще я отменим

Първата следизборна цел на триумфиращата десница след изборите е отмяна на ключова политика, част от Зелената сделка

/ брой: 123

автор:Дума

visibility 7683

Наскоро подкрепената в Европейските избори десница въобще не губи време, и започва своя поход срещу мерки от Европейската зелена сделка. Първият изстрел е в посока по забраната за двигателите с вътрешно горене и дойде буквалнии минути след като бе обявена победата в неделната вечер.
Забрана от 2035 г. за продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене досега бе централен стълб на плана на Зелената сделка за намаляване на затоплящите планетата емисии. Това беше първото нещо, което спомена Манфред Вебер, лидер на дясноцентристката Европейска народна партия (ЕНП), която грабна най-много места в Европейския парламент на изборите.
Забраната бе „грешка“, обещавайки, че партията ще обсъди отмяната й в „близките дни“, заяви самия Вебер пред европейското издание Politico.
Заканата доведе до пълния обрат, настъпил след последните избори за ЕС през 2019 г., при които всички лидери с изключение на крайната десница се състезаваха за зелено доверие, докато активисти за климата маршируваха по улиците.
Сега историческите планове на ЕС за ограничаване на глобалното затопляне са атакувани след избори, на които десните партии нараснаха, докато европейските Зелени се разпаднаха.
Петер Лиезе, водещият депутат от ЕНП в областта на климата, каза пред POLITICO, че резултатите от изборите са потвърдили визията на неговата партия за по-малко ограничителна Зелена сделка - забележителният план на ЕС за премахване на замърсяването с парникови газове до 2050 г.
„Ще трябва да направим някои корекции. Забраната за двигатели с вътрешно горене – това трябва да отпадне“, каза той. Друга критична област ще бъде селското стопанство, което ЕНП обеща да защити от по-агресивното регулиране на климата.
Няма да е толкова лесно обаче. Отмяната на забраната за коли директно би противоречила на водещия кандидат на ЕНП, председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, която въведе забраната и я подкрепи, докато се бореше за втори петгодишен мандат като висш изпълнителен директор на ЕС. Всяко действие за отмяна на закона също би започнало всеобща война с левите партии, които подкрепиха този ход.
Като оставим безпорядъка настрана, едно нещо вече е сигурно, според Лиезе: „Няма да има повече решения без ЕНП.“

Нов нюанс на зеленото

Александър Вондра, чешки евродепутат, който е работил по законодателството за климата за дясната група на Европейските консерватори и реформисти (ECR), каза, че политиката за климата ще стане по-реалистична през следващите пет години.
„Ако сравня политиката на Зелената сделка с шофирането на кола, очаквам новият Европейски парламент също да използва волан или спирачен педал, а не само педала на газта“, каза той.
Паскал Канфин, центристки френски евродепутат, който беше председател на комисията по околна среда на парламента през последния мандат, настоя, че изборите не са довели до „мнозинство за разрушаване на Зелената сделка“.
Други не бяха толкова сигурни, коментира изданието.
„Зелената сделка не е мъртва. Но ще трябва да видим какво ще донесат следващите седмици“, каза Михаел Блос, евродепутат от германските Зелени. „Ако има мнозинства, в които участват десни партии, отстъплението е възможно.“
Лиезе добави, че ЕНП е решена да намали приноса на ЕС за глобалното затопляне до нула до 2050 г., както се изисква от климатичните цели на блока.
„Ако прогресът се приравни със забрани, ще има отстъпление“, смята експертът.
„Няма отстъпление по отношение на климатичните цели, но по отношение на забраните и бюрокрацията, да.“

3е нюз
/със съкращения/

Има ли нелегален внос на добитък от съседна страна

автор:Дума

visibility 37163

/ брой: 244

Неизвестна болест покоси 200 овце във ферма в Карнобатско

автор:Дума

visibility 34277

/ брой: 244

65% срив на чуждите инвестиции

автор:Дума

visibility 37764

/ брой: 244

Банките уличени в нелоялни практики при отпускане на кредити

автор:Дума

visibility 38633

/ брой: 243

Путин готов за диалог с Тръмп и Зеленски

автор:Дума

visibility 36521

/ брой: 244

Русия без условия за преговори с Киев

автор:Дума

visibility 36084

/ брой: 244

Белград минава на безплатен транспорт

автор:Дума

visibility 33169

/ брой: 244

Левите в Румъния се оттеглят от преговорите

автор:Дума

visibility 32456

/ брой: 244

Светът през 2024

автор:Дума

visibility 51067

/ брой: 244

Турбулентната политическа 2024 година

автор:Юлия Кулинска

visibility 42832

/ брой: 244

БСП се нуждае от радикална промяна

автор:Юлия Кулинска

visibility 37172

/ брой: 244

2024 - историческата година за БСП

автор:Александър Симов

visibility 36166

/ брой: 244

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ