14 Януари 2025вторник18:13 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Чакаме още 57 вагона втора употреба от Германия

/ брой: 97

автор:Дума

visibility 664

От БДЖ очакват в рамките на месец юни да бъдат доставени и оставащите 57 вагона от общо 76 втора употреба, които Министерство на транспорта закупи от германските железници Deutsche Bahn, за да може те да бъдат пуснати в експлоатация за предстоящия летен сезон. Първите 19 вагона вече са в България, но с месец закъснение спрямо първоначално предвидените срокове за доставка, тъй като трябваше да бъдат доставени през април. Очаква се вагоните да бъдат пуснати в експлоатация до средата на юни, съобщават от ресорното ведомство.
Вагоните ще се движат по най-дългите направления в страната – между София и Бургас и София и Варна –  а към всяка композиция ще има и вагон-ресторант.
Пускайки вагоните по дългите линии, БДЖ най-вероятно се опитва да отговори на задаващата се конкуренция от страна на частната компания „Пимк“. Тя получи лиценз за жп превоз на пътници миналата година и има желание да експлоатира именно тези линии.
България закупи 76-те вагона за над 30,4 млн. лв. Цената на един от тях е малко над 391,1 хил. лв. Към общата сума се добавят и около 743 хил. лв. за транспорта до България.
Всеки от вагоните разполага с 80 седящи места, максимална скорост на движение до 200 км/ч и отговаря на всички съвременни стандарти за комфорт, се посочва в прессъобщението. Подвижният състав е без купета, тип отворено пространство и е оборудван с климатична система, както и с информационна система за уведомяване на пътниците за гарите и спирките по маршрута на влака.
Шест от вагоните са приспособени за трудноподвижни хора, а всички 76 вагона разполагат с ергономични седалки. Разполагат също с контакти за зареждане на мобилни телефони и индивидуални лампи за четене над всяко седящо място.

Общините са получили само половината пари от държавата

автор:Дума

visibility 536

/ брой: 7

Общините са получили само половината пари от държавата

автор:Дума

visibility 559

/ брой: 7

Руските фирми у нас са близо 13 хиляди

автор:Дума

visibility 481

/ брой: 7

Хърватия преизбра Зоран Миланович

автор:Дума

visibility 538

/ брой: 7

Уолц: Нереалистично е Украйна да си иска Крим

автор:Дума

visibility 527

/ брой: 7

Тиери Бретон: Анулирахме изборите в Румъния

автор:Дума

visibility 575

/ брой: 7

В София посрещнаха Китайската нова година

автор:Таня Глухчева

visibility 420

/ брой: 7

Стига безвремие

автор:Ина Михайлова

visibility 1215

/ брой: 7

Паметници, памет и мир

автор:Нина Дюлгерова

visibility 533

/ брой: 7

Винаги съм получавал само хубави роли

автор:Дума

visibility 509

/ брой: 7

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ