14 Септември 2024събота19:19 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Водородният БПЛА Global Observer извърши първи полет

Разработката му се провежда с финансиране от Пентагона в рамките на програмата JCTD

/ брой: 16

автор:Желязко Тенчев

visibility 2033

Безпилотният летателен апарат Global Observer, работещ с водородно гориво, е извършил първия си полет, съобщава Flightglobal. Създаденият от американската компания AeroVironment апарат е излетял от военновъздушната база на САЩ Едуардс и е прекарал във въздуха четири часа. Следва да отбележим, че Global Observer е изпълнявал полети и по-рано, но работата на неговите двигатели се е осъществявала от акумулаторни батерии. По време на полета си на 12 януари т.г. Global Observer е използвал собствена водородна силова установка за работа на двигателите и бордовите системи. Принципът на безпилотника е такъв: водород в смес с кислород се подава към малък двигател с вътрешно горене, който изработва електричество, използвано за работата на авиониката, зареждане на акумулаторите и захранване на четирите електродвигателя.
Global Observer е предназначен за полети на височина 16,8-19,8 хиляди метра. Товароподемността на машината е 172 килограма. Както се очаква, безпилотникът може да се намира във въздуха в продължение на пет до седем денонощия. Други технически характеристики на апарата засега не са известни. Разработката му е финансирана от Пентагона в рамките на програмата JCTD. Разходите на проекта са около 120 милиона долара. По изискванията на програмата JCTD AeroVironment трябва да предаде на министерството на отбраната на САЩ две машини за изпитания, след което може да бъде сключен договор за серийно производство на Global Observer.
 

БНБ налага ограничения за жилищните кредити

автор:Дума

visibility 976

/ брой: 175

Пак отложиха новото изчисление на такса смет

автор:Дума

visibility 969

/ брой: 175

Забраняват на колекторските фирми да тормозят длъжници

автор:Дума

visibility 780

/ брой: 175

Пентагонът въоръжава България с ракети

автор:Дума

visibility 1032

/ брой: 175

Напрежение в Германия заради мигрантите

автор:Дума

visibility 937

/ брой: 175

Русия ограничава износа на уран

автор:Дума

visibility 934

/ брой: 175

Почина бившият президент на Перу Алберто Фухимори

автор:Дума

visibility 855

/ брой: 175

Есента на Визионера

автор:Александър Симов

visibility 1062

/ брой: 175

Саботаж на доброто

автор:Юлия Кулинска

visibility 1140

/ брой: 175

Зубрачът Главчев

автор:Юри Михалков

visibility 1061

/ брой: 175

ПП-ДБ-СС взривиха всичко, до което се докоснаха в София

автор:Дума

visibility 969

/ брой: 175

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ