17 Юли 2024сряда19:45 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Километър на килограм

/ брой: 108

автор:Искра Милева

visibility 1783

1,30 лв. таван за цена на километър за такситата наложи вчера Столичният общински съвет. През нощта най-високата цена ще е 1,60 лв. за километър. Така общината смята, че се справи с т.нар. "копърки" или точно тези таксита, които в момента возят на цени от 1,50 до 8 лв./км. А те според данни на общината са около 400.
Това е добра крачка напред. Защото не един или двама софиянци и гости на столицата са ставали жертва именно на тези таксита.
Лошото е, че отново нещо важно за над два милиона души бе направено набързо. Законът за автомобилните превози, който задължава общинските съвети да приемат таван за цената на услугата, бе приет от парламента през февруари. И тук идва въпросът защо тази точка трябваше да бъде внесена от мнозинството от ГЕРБ в СОС в "12 без пет" и да се претупа набързо.
Отговорът е един - да се оправдае отново мнозинството на ГЕРБ с интереса на хората. Те, хората, чакали това решение, за да не ги мамят повече. Сега същите тези хора трябва да са доволни от таван от 1,30 лв. А как точно е сметната тази цена, каква е икономическата обосновка - в бързината не стана ясно. Защо таванът да не е 1 лев? Дали този таван няма да е от полза на останалите таксита, които в момента возят на по-ниска цена? И дали софиянци няма да са отново измамени, ако вместо за 50 ст. се возят за 1,30 лв.? Отговор пак няма.
Надеждата е една - този път на въдицата да се хванат наистина "копърките", а цената на километър да не е пресметната като тази на доматите.
 

Чуждите инвестиции намаляха с 62%

автор:Дума

visibility 409

/ брой: 134

НАП засякла само 255 кешови плащания над 10 000 лв.

автор:Дума

visibility 410

/ брой: 134

Възраждат идеята "донос-бонус"

автор:Дума

visibility 1080

/ брой: 134

Европейският парламент се събра на първа сесия

автор:Дума

visibility 427

/ брой: 134

Тръмп избра сенатор за вицепрезидент

автор:Дума

visibility 457

/ брой: 134

Пожари бушуват на Балканите

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 134

Накратко

автор:Дума

visibility 480

/ брой: 134

Касапи на Конституцията

автор:Александър Симов

visibility 749

/ брой: 134

За нуждата от ТЕЦ-ове

visibility 487

/ брой: 134

Глад за медицински сестри

автор:Аида Паникян

visibility 424

/ брой: 134

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ