19 Юли 2024петък17:22 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Златни времена за Турция

/ брой: 151

автор:Дума

visibility 2314

Гърция почти фалира, а страни като Германия, Великобритания, Италия и Испания са принудени да правят драстични икономии. В Турция обаче икономиката бележи бум - за тази година се очаква растеж от почти 7 процента, отбелязва "Дойче веле". При неотдавнашното си посещение в Анкара германският министър на икономиката Райнер Брюдерле заяви, че Турция се е превърнала в мотор на стопанския растеж и че изявена експортна държава като Германия може да печели от това. За над 4000 германски фирми край Босфора Турция е "златен пазар", подчертава Холгер Терстиже, шеф на турския клон на германската компания "Харибо".
За разлика от много други страни Турция устоя без особени сътресения на глобалната криза, макар че при започването й страната току-що бе преодоляла най-ниската точка на своя собствена криза. През 2001 г. турският банков сектор се срина. Държавата бе пред фалит. Специална програма на Международния валутен фонд донесе спешно необходимите кредити и принуди Анкара да предприеме радикални реформи. Оттогава нещата вървят добре.
Турция принадлежи към групата Г-20 на най-силните икономики в света. От една страна, икономическият възход се дължи на нарастващото търсене на вътрешния пазар. Турция обаче играе значителна роля и като логистичен мост към Близкия и Средния изток. Така например от Истанбул фирмата "Харибо" доставя своя продукция в Либия, Обединените арабски емирства и Иран. Сходна е практиката и на други фирми. От Турция софтуерният концерн "Майкрософт" направлява своя бизнес в близо 80 държави. Международната автомобилна индустрия също откри Турция като централна производствена дестинация. Концерни като "Форд", "Тойота", "Фиат" и "Рено" построиха в страната големи заводи. След Япония Турция е най-големият износител на автомобили на европейския пазар. Но също самата Турция има голям пазарен потенциал, тъй като три от четири турски домакинства още нямат собствена лека кола. За производители и фирми, които искат не само да продават, но и да произвеждат в Турция и региона, възникват обаче известни проблеми поради растящите заплати и сравнително силния курс на турската лира спрямо еврото. В крайна сметка очакванията са това стопанско оживление да окаже влияние и върху скоростта, с която Турция се движи към заветната си цел - членство в Европейския съюз.

Фон дер Лайен остава начело на Еврокомисията

автор:Дума

visibility 783

/ брой: 136

Стармър иска затопляне на отношенията с ЕС

автор:Дума

visibility 799

/ брой: 136

Байдън се оттегля, ако лекарите преценят

автор:Дума

visibility 846

/ брой: 136

Накратко

автор:Дума

visibility 705

/ брой: 136

Нормално?

автор:Мая Йовановска

visibility 755

/ брой: 136

За добруването на Родината

автор:Дума

visibility 777

/ брой: 136

11-ата кинообиколка на света започва през август

автор:Дума

visibility 778

/ брой: 136

Жълтите павета не горят, нали?!

автор:Мартин Карбовски

visibility 755

/ брой: 136

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ