19 Юли 2024петък11:25 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Обмислят критерии за транспортна бедност

Близо 18% от хората у нас не могат да си позволят собствен автомобил

/ брой: 112

автор:Дума

visibility 1295

Европейската комисия вече е решила от 2027 г. в схемата за търговия с квоти за въглеродни емисии бъдат включени горивата за автомобили и за отопление на сгради. Доставчиците на горива ще купуват квоти за отделяните при изгарянето им вредни емисии, което според изчисления на експерти, които “Труд news” потърси за коментар, ще доведе до поскъпване на бензина и дизела с между 60 ст. и 80 ст. на литър.
Целта е да ни откажат от използването на автомобили на бензин или дизел.
Поскъпването на горивата ще наложи даването на помощи за “транспортно бедни” граждани, става ясно от актуализиран Интегриран национален план “Енергетика и климат” (ИНПЕК), който е пуснат за обществено обсъждане. Както вече е решено, че ще бъдат подпомагани енергийно бедните домакинства, така ще има подпомагане и за транспортно бедните.
Програма за подпомагане на енергийно бедните ще стартирана с излизането на домакинствата на свободния пазар на ток от 1 януари 2026 г. Предстои да бъдат разписани и правила за подпомагане на транспортно бедните, пише в плана “Енергетика и климат”. До 30 май 2025 г. трябва да бъде предоставен на Европейската комисия Социалният план за климата, в който ще бъдат разписани уязвимите домакинства, уязвимите микропредприятия и уязвимите ползватели на транспорт.
Какви ще бъдат критериите за определянето на един човек като “транспортно беден” още не е ясно. Но наредбата за енергийна бедност вече е приета от Министерски съвет. За енергийно бедни ще бъдат считани домакинствата, които след като платят сметките за ток и отопление, имат доходи на човек под линията на бедност. За настоящата година линията на бедност е 526 лв., а в момента минималната пенсия е 523,04 лв. Това означава, че пенсионерите с минимална пенсия влизат в групата на енергийно бедните.
Според последните данни на Европейската комисия частните пътувания с автомобил в България са оценени на 85% от пътническия транспорт в страната. В същото време 17,7% от домакинствата не могат да си позволят финансово закупуването и поддръжката на семеен автомобил. Това означава, че е налице ясен индикатор за транспортна бедност в България. Проблемът е особено ясно забележим в селските райони и при хората, които пътуват дълго в градовете (30-60 мин. и повече). В групата на тези дълги пътувания попадат 1 267 700 работещи граждани.
Групата на жените изглежда по-уязвима, като  разликите се дължат основно на транспортния дял с личен автомобил в отдалечените райони, където шофиращите мъже са преобладаващи. Фактът показва, че транспортната бедност е индивидуален фактор и в едно домакинство може да е изложен на нея, а друг – не.
Като цяло докладът показва, че в риск от транспортна бедност са над 2,1 млн. от жителите на България или над 31% от населението. Делът на транспортните разходи е много висок и доходът на най-бедните групи е толкова нисък, че значителна част от бюджета им (40-45%) са разходи за храна. Заради това често не остават достатъчно налични средства за транспорт и те се лишават от него, което изкривява статистиката.

Дават повече пари за пострадалите от пожарите

автор:Дума

visibility 3

/ брой: 136

Над 800 обаждания на ден на горещия телефон в НОИ

автор:Дума

visibility 9

/ брой: 136

Ръст на раждаемостта отчитат в Русе

автор:Дума

visibility 9

/ брой: 136

Търсят нови директори на 481 училища

автор:Дума

visibility 9

/ брой: 136

Фон дер Лайен остава начело на Еврокомисията

автор:Дума

visibility 6

/ брой: 136

Стармър иска затопляне на отношенията с ЕС

автор:Дума

visibility 7

/ брой: 136

Байдън се оттегля, ако лекарите преценят

автор:Дума

visibility 6

/ брой: 136

Накратко

автор:Дума

visibility 6

/ брой: 136

Нормално?

автор:Мая Йовановска

visibility 7

/ брой: 136

За добруването на Родината

автор:Дума

visibility 9

/ брой: 136

11-ата кинообиколка на света започва през август

автор:Дума

visibility 9

/ брой: 136

Жълтите павета не горят, нали?!

автор:Мартин Карбовски

visibility 9

/ брой: 136

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ