16 Октомври 2024сряда16:45 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Строителни чудеса

/ брой: 203

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1263

Евгени ГАВРИЛОВ



Според последните проучвания едно от чудесата на света - Хеопсовата пирамида, е построена за 20 години. Един обект в България също се превърна в строително чудо, но с обратен знак. Става дума за символът на строителните скандали и корупцията у нас магистрала "Хемус".
В началото на този месец се навършиха 48 години от нейната първа копка. Наистина, не са използвани 20 000 работници, както при пирамидите, но това не пречи злополучната магистрала да кандидатства за някой антирекорд. Към нея вчера, с двегодишно закъснение, бяха прибавени още 16 километра между Буховци и възела край Белокопитово. Но, така или иначе, краят на строителната сага не се вижда.
Това е последната отсечка, построена след обществена поръчка, спечелена от фирми около "Автомагистрали Черно море".
Самата обществена поръчка се забави с около година и половина, докато се стигне до подписване на договор. Защото се чакаше да изтекат обжалванията на останалите участници. Това стана повод да бъде променен законът и бе намалена на една инстанция възможността за обжалване на процедури за строеж на обекти от национално значение. Всички следващи участъци са възлагани чрез инхаус процедури от държавната фирма "Автомагистрали" ЕАД на различни компании. Разбира се, близки до ГЕРБ. Резултатът - изнесени милиони левове в чували зад граница.
Малко преди да сдаде поста, в социалните мрежи експремиерът Борисов написа доста полуистини за брадясалия проект. "Никой преди нас дори не си е помислял да построи автомагистрала "Хемус". Ние ще я направим и ще я оставим за поколенията. През 2024 г. от София до Варна ще се пътува само по магистрала, финансирането е осигурено, процесът е необратим." Не би. И още един цитат. "В Дискавъри" тея предавания, където са за строежите, си заслужава да го видят този строеж." Логично обаче световният телевизионен канал не обърна внимание на поканата, защото в нормалните държави строителството на магистрали не се смята за инженерно чудо.
По-скоро чудо е, че над 45 години магистралата не може да бъде изградена изцяло. А ремонтите по тотално износени стари участъци не свършват. Сега пак обещават, че ремонтът на виадуктите по "Хемус" ще свършат в края на годината. Не са уточнили за коя година става дума.

 


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

Партиите, купуващи гласове, да не участват в избори

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Една справедлива и правова България е възможна

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Увеличават се жените на ръководни позиции

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Еврото ни трябва, колкото тумор в мозъка

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Световният дълг е на път да надхвърли 100 трлн. долара

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

БДЖ планира повече връзки между Северна и Южна България

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

ЕК с нови правила за мигрантите

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Ескалира напрежението между Сеул и Пхенян

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Дипломатическа война между Индия и Канада

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Накратко

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Да се ядосаме!

автор:Юлия Кулинска

visibility 0

/ брой: 197

Знаем проблемите, имаме експертите и решенията

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 197

Аз съм десницата на левицата!

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 197

Опит пореден

автор:Евгени Гаврилов

visibility 0

/ брой: 197

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ