02 Февруари 2025неделя07:49 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Ограничиха скоростта на влаковете заради високите температури

/ брой: 135

автор:Дума

visibility 1804

Движението на влаковете в някои участъци на страната се осъществява при въведени от "Национална компания железопътна инфраструктура" (НКЖИ) ограничения в скоростта. Намаляването на скоростта е от съображения за безопасност поради високите температури, които водят до нарушаване на инфраструктурните параметри по железния път, уточняват от БДЖ.
Това условие е регламентирано в правилата за техническа експлоатация на железопътната инфраструктура, според които за гарантиране на безопасното осъществяване на транспортната услуга, при повишаване на температурата на железопътните релси над допустимите норми, се намалява скоростта на движение на всички преминаващи композиции.
По тази причина при пътуване на влаковете се натрупват закъснения до пристигането им в крайна гара.
В момента в държавните железници търсят 1278 служители за НКЖИ. Позициите са от административни до такива, свързани с експлоатацията, става ясно от отговор на депутатски въпрос на министъра на транспорта Георги Гвоздейков. Според него тези позиции трябва да се заемат от персонал, владеещ български език.
Длъжността, която евентуално може да бъде заета от персонал, владеещ на ниско ниво български език и за която не е необходимо професионално обучение, е "работник поддържане на железен път и съоръжения", отговаря министърът на въпрос защо в железниците не се назначат работници от трети страни.
Към началото на юли в "БДЖ - Пътнически превози" има 322 свободни работни места, от които тези, за които не се изисква правоспособност, са 78. Девет от тях са за дейност по почистване на влаковете, а 69 - за ремонт. В „БДЖ - Товарни превози“ има свободни 276 работни места, като от тях 162 са свързани с длъжности с управление на влаково движение, 67 изискват добро владеене на български език, а 47 са свързани с ремонт на вагони.
Министърът напомня, че преди наемането на персонал от трети страни дружеството трябва да е провело проучване на пазара на труда, доказващо по категоричен начин, че у нас не се предлагат подготвени местни лица, и да докаже, че активно е търсило кадри в период не по-малък от 15 дни и не повече от 3 месеца.

Пускането на първия лот на "Хемус" пак се отлага

автор:Дума

visibility 3909

/ брой: 20

Парите на държавата са управлявани неразумно

автор:Дума

visibility 3710

/ брой: 20

Газът през февруари по-скъп с 3%

автор:Дума

visibility 3732

/ брой: 20

Нова размяна между "Хамас" и Израел

автор:Дума

visibility 3994

/ брой: 20

РС Македония сменя посланика си у нас

автор:Дума

visibility 3777

/ брой: 20

Вучич помилва задържани студенти

автор:Дума

visibility 3740

/ брой: 20

Румънски наемници се предадоха на Руанда

автор:Дума

visibility 3734

/ брой: 20

Строителни чудеса

автор:Евгени Гаврилов

visibility 3993

/ брой: 20

Разхищение

автор:Барбара Пейчинова

visibility 3804

/ брой: 20

Сблъсък с реалността

visibility 3896

/ брой: 20

И в БНБ не са сигурни класираме ли се за еврозоната

visibility 3955

/ брой: 20

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ