Андрей Вълчев към министър Коритарова: Кога Северозападна България ще има качествени пътища?
"Като се прави временна организация на движението, няма нищо по-устойчиво от временното. И ако досега пътят беше през Литаково, Радотина и Люти дол, сега ще бъде през Искърското дефиле. Там трасетата са компрометирани и в момента, асфалтът буквално е изоран, има коловози. Докога ще е тази мъка в целия северозападен регион и кога ще се въведе в експлоатация така важният път за региона?"
Този въпрос отправи по повод високоскоростния път Ботевград - Видин народният представител от БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА Андрей Вълчев към регионалния министър Виолета Коритарова.
Той приветства заявката на министъра лот 2 от Ботевград до пътен възел Люти дол да бъде в условията на проходимост, но попита след като има искания за отлагане, в какъв срок в какъв размер са и неустойките, които тези строителни фирми биха платили. Според него, хората трябва да знаят, че държавата търси отговорност.
"Мога да ви уверя, че вашите проверки на терен се различават много от проверките, които ние правим като народни представители. Не виждаме организацията на работните процеси. Какви са сроковете за отлагане на двата лота?", попита още Андрей Вълчев.
Народният представител постави и въпроса за състоянието на пътя Арчар - Лом - Козлодуй, срещу което има масови протести на граждани.
"Пътища 11, 13 и 15 са част от евакуационните трасета на АЕЦ Козлодуй. Трафикът води до влошаване на състоянието на пътя след ремонта. При 40 см положен асфалт дупката е вече 10 см. Как се работи за да се постигне този по-добър резултат?", попита Андрей Вълчев.
Той постави и питане, кога ще започнат реалните ремонтни действия и кога ще се се случи този път да отговаря на 21 век, на винетните такси, които се плащат за него и изрази надежда, че действията на АПИ от последните две седмици не са кампанийни.
Според него протестът на хората там отново ще бъде граждански и пое ангажимент да съдейства за решаване на проблема.