08 Ноември 2024петък11:45 ч.

ВРЕМЕТО:

Времето ще се задържи предимно слънчево. В по-голямата част от страната ще е почти тихо, в източните райони със слаб вятър от североизток. Сутрин на места в низините и котловините видимостта ще е намалена. Минималните температури ще бъдат между минус 3° и 2°, а максималните между 11° и 16°. Времето ще се задържи предимно слънчево. В по-голямата част от страната ще е почти тихо, в източните райони със слаб вятър от североизток. Сутрин на места в низините и котловините видимостта ще е намалена. Минималните температури ще бъдат между минус 3° и 2°, а максималните между 11° и 16°.

Няколко думи

Строителни илюзии

/ брой: 140

автор:Евгени Гаврилов

visibility 8764

Не им върви на тунелитe под Балкана. Доказаха го и последните събития. След жалба до КЗК на загубилата търга фирма е спряна поръчката за изработването на идейния проект за изграждането на тунела под прохода Петрохан. Позната схема, пред която явно всички са безсилни.
В най-новата история на България плановете за пробив на Стара планина са подхващани няколко пъти. Първата идея за тунел под Петрохан е от 1916 г. Проект има и по времето на социализма от 60-те години на миналия век. През 1991 г. "Транспроект" бе разработил няколко варианта. През октомври 2003 г. ни обещаваха, че тунелът под Петрохан ще е готов до 2007-а. През 2012 г. също имаше процедури за предпроектни проучвания. Вече сме 2024 г., но нищо не се случва.
Евентуален тунел намалява разстоянието между София и Монтана с над 60 км. Логичен е въпросът защо изграждането му се бави. Статистиката сочи, че за денонощие през прохода минават до около 20 000 автомобила. Тунелът би направил трафика и по-бърз, и по-безопасен. Едно от обясненията е, че проектът е сложен и скъп. Дано това оправдание не го направи поредната строителна илюзия.
Такава вече е магистрала "Хемус", от началото на чието изграждане ще честваме през есента половин век. Заради управленските безумия тя бе замразена за 3 години и сега ще ни излезе с 30% по-скъпа.
За тунела под Шипка няма да говорим. Имаше един транспортен министър, който ни го обещаваше почти веднага, заедно с четири моста над Дунав. Добре, че бързо сдаде поста.

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 0

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 0

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 0

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 2

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ