Учениците не разбират това, което четат
Повече от половината ученици, около 53%, не разбират това, което четат. А общо 44 на сто не разбират математиката в училище. Статистиката не е само за България, а е от проучване на световното развитие на Световната банка. Резултатите от допитването бе представи вчера Хайме Сааведра, старши директор "Образование" в Световната банка, предаде News.bg.
Според експерта има три основни проблемни области на образованието - учебната програма, учителите и управлението на училищата и системата като цяло. Учителят, смята Сааведра, трябва да умее да работи в клас не само със средностатистическия ученик, но и с всеки ученик, независимо от знанията му. За да се постигне качество и в крайна сметка ученикът да получи определени компетенции.
Основен проблем с световен мащаб е появата на училища, в които не се учи. Такъв проблем съществува в страните от Латинска Америка, както и в Африка, където процентът на учениците, които не разбират това, което четат, достига до 90 процента.
Друго предизвикателство, отчетено в доклада е образованието на възрастните в училище, което непременно трябва да се случи предвид големия брой на ранно отпаднали ученици.