Обществените организации, които организират бойкота на търговските вериги, призоваваха да се бойкотират чуждите хипермаркети всеки четвъртък, докато те не изравнят цените на основните хранителни продукти с тези в Австрия и Германия, където са компаниите майки на тези вериги и където доходите са поне два пъти по-високи.
"На 27 февруари чуждите търговски вериги бойкотираха гражданския бойкот срещу високите цени на хранителните стоки, "подкупвайки" българите с промоции само в този ден. На следващия ден червените етикети от рафтовете в супермаркетите изчезнаха, с което се видя цинизмът на чуждите търговски вериги в България", заяви Велизар Енчев, член на Инициативния комитет. По думите му те третират българите като "стадо", което може да бъде "опитомено" с промоция за 1 лев, а в останалите дни в седмицата цените отново се вдигат.
Енчев отчете като положителен факта, че след първия бойкот правителството е обещало спешни мерки, включително таван на цените на основните хранителни стоки. Според бившия омбудсман Мая Манолова бойкотът трябва да продължи заради необходимостта от граждански натиск върху институциите, защото по думите й дотук има само обещания, че цените на основни хранителни продукти ще бъдат намалени чрез съответни законодателни и административни мерки, но няма реални действия. Манолова цитира данни, според които 70% от реализирания оборот при третия бойкот на 27 февруари от търговските вериги е дошъл от промоции.