31 Януари 2025петък10:36 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Честито!

/ брой: 182

автор:Ина Михайлова

visibility 4031

Неделя привечер. Телефонът до ухото ми подскача. Булбанк Мобайл ме залива със съобщения за направени от мен... транзакции. Първо, второ, трето, на четвъртото успявам да се докопам до сайта им и да "заключа" картата. Следва пето съобщение - този път за неуспешна транзакция. Уви, от сметката вече са изчезнали над 1500 лв.
Започвам да звъня. На всички номера. Изчаквам, изчаквам, изчаквам... И пак. Изчаквам, изчаквам, изчаквам... Не успявам да направя нищо.
Понеделник. Сутринта отивам в офис на Булбанк. Обяснявам спокойно драмата. Карат ме да направя скрийншот на телефона, все едно не могат да видят за какво става въпрос. Казвам им, че това е невъзможно заради сигурността. "А, да", отговаря младежът. Подавам жалба за транзакциите, които всъщност не съм извършила. Младежът казва, че парите са блокирани в банката. Добре, казвам си, може и по-бързичко да станат нещата.
Междувременно получавам съобщение от Булбанк, че картата ми е блокирана. По съвет на младежа в банковия офис закривам картата и подавам искане за издаване на нова.
На въпроса ми кога ще си получа парите следва отговор: "Може би до края на седмицата, а може би... Като се осчетоводят и като..." Конкретен отговор няма. Според него е добре, че парите са блокирани от банката и той ги вижда! Вижда и това, че не съм наредила парите. Но не може да направи нищо. Само ме пита дали сумата, която в момента се вижда по сметката, е истинската. Казвам: "Не, разбира се. Липсват онези над 1500 лв., които не съм наредила, а банката е блокирала..."
Добре, че съм в България. Добре, че в сметката е останал някой лев.
На въпроса ми какво се е случило, младежът в банката не може да даде отговор. Вдига рамене и казва, че колегите сигурно ще проверят и той ще ми каже. Чакаме значи проверката. Звъни любезно в звеното за картите, но, уви, никой не вдига. И аз нямам отговор на каквито и да било въпроси.
Отивам на работа. След някой час - позвъняване от Булбанк. Представят се учтиво и ме питат дали съм наредила транзакция на стойност еди-колко си евра. Казвам спокойно, че никакви транзакции не съм наредила. Както и че е видно от съобщението, тяхното - на банката, че транзакцията, за която ме питат, е неуспешна.
Питам обаждащия се откъде е, а той уточнява, че е от звеното с картите. Е, точно те ни трябваха преди няколко часа. Обяснява ми, че картата ми е компрометирана и би следвало да я подменя. А аз му обяснявам, че вече съм била в банков офис и съм закрила картата, както и че съм подала искане за нова. Явно не си говорят... На въпроса ми кога ще си получа парите, които очевидно не съм наредила накъдето и да било и които са блокирани от самата банка, след като е установила съмнителни транзакции, той отговаря, че срокът е до един месец. Честито!
След разговора получавам още едно съобщение от Булбанк Мобайл - че картата ми е блокирана с мотив "неразпознати транзакции".
Денят приключва. Отговор какво е станало с неделните транзакции и изчезнали пари от картата нямам. И утре е ден!
А как да пътувам с метрото? Как да пазарувам в магазина? А как ли ще бъде, когато всичко в държавата стане онлайн и електронно? Не съм против, ама...

P.S. В края на вчерашния ден парите от "неразпознатите транзакции" бяха възстановени в сметката ми. Ако не беше "шумът", дали резултатът щеше да е такъв? Защитени ли сме от подобни случки?


Само 24% от българите спестяват пари

автор:Дума

visibility 581

/ брой: 19

Заплатите ще се повишат с над 15% през 2025 г.

автор:Дума

visibility 607

/ брой: 19

Скандал в парламента заради "Лукойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 567

/ брой: 19

Берлин ще връща хора от границите?

автор:Дума

visibility 616

/ брой: 19

В Черна гора и РСМ също бойкотират магазините

автор:Дума

visibility 577

/ брой: 19

До десет дни се решава бъдещето на Сърбия

автор:Дума

visibility 551

/ брой: 19

Накратко

автор:Дума

visibility 487

/ брой: 19

Символът на държавата

автор:Александър Симов

visibility 568

/ брой: 19

Транспортна одисея

автор:Барбара Пейчинова

visibility 528

/ брой: 19

Гърчовете на Зеленски

автор:Юри Михалков

visibility 576

/ брой: 19

НПО = Биг бизнес

visibility 477

/ брой: 19

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ