Поколението Z постоянно се оглежда за нова работа
/ брой: 162
Служителите от поколението Z имат тотално различни отношения с работодателите си в сравнение с другите поколения преди тях. Отдавна отминаха годините, в които хората се задържаха в една компания през цялата си 40-годишна кариера, а според актуални изследвания младежите, родени между 1997 и 2012 г., всекидневно търсят нова работа.
Според проучване на Oliver Wyman, международна консултантска компания, 62% от представителите на тази генерация се оглеждат или пасивно търсят нова работа, което прави задържането им предизвикателна задача за работодателите.
Поколението Z вече представлява около 15% от работната сила в САЩ и Обединеното кралство, а прогнозите са, че до 2031 г. този дял ще нарасне на 31%, доближавайки се по дял единствено до представителите на Милениалите.
Важен фактор, водещ до активното търсене на нова работа от Поколение Z, е съществуващата икономическа неравнопоставеност между генерациите. Това подсилва желанието им да намерят алтернативни възможности, които да им осигурят по-добро възнаграждение. Въпреки твърденията им, че са лоялни към своя работодател, 70% от тях не спират да се оглеждат за нова работа, а 45% работят по нещо странично, формално или неформално.
Една от основните причини да действат по този начин, според 35% от анкетираните Z представители, е постоянната неяснота и несигурност около възможностите за развитие в компанията, за която работят.
37% се чувстват недостатъчно заплатени за часовете, които работят, в сравнение с 29% от работещите, които не са представители на Z. Особено за жените е установено, че вероятността да напуснат работа в търсене на по-добро възнаграждение е с почти 60% по-голяма от тази при Z мъжете.
Освен че постоянно търси по-добро заплащане, младото поколение иска и да се пенсионира по-рано. Идеалната възраст, според тях, е поразително ниска - 54 години. Все пак повечето от тях осъзнават, че реално няма как да се пенсионират преди да навършат 60 години.
Поколението Z е важно да бъде наблюдавано. Техният индивидуализъм, гъвкавост и амбиции ще оказват влияние върху начина, по който бизнесите и работодателите се адаптират към новите предизвикателства на работната среда. Начинът, по който те искат да работят, ще става все по-важен за работодателите, за да ги задържат на работното място.
Economic.bg