07 Ноември 2024четвъртък09:55 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Снимка Софийска филхармония

Юлиан Рахлин дирижира Софийската филхармония

Първият концерт на музикалния институт за 2022 г. е на 6 януари

/ брой: 1

автор:Дума

visibility 1927

Един от най-вълнуващите и ценени музиканти на нашето време застава на диригентския пулт за първия концерт на Софийската филхармония за 2022 г. На 6 януари Юлиан Рахлин ще поведе оркестъра с впечатляваща програма, която включва рядко изпълняваните Симфония 104 "Лондонска" от Хайдн и "Годишните времена" от Глазунов, научи ДУМА от културния институт. 

Многостранен талант, Рахлин извайва кариерата си с най-големите световни оркестри под диригентството на видни диригенти. Сред партньорите му са Марта Аргерич, Наталия Гутман, Йефим Бронфман, Гидон Кремер, Юрий Башмет, Максим Венгеров, Миша Майски, Ланг-Ланг, Жанин Янсен.

С препоръките на Марис Янсонс, Юлиан Рахлин започва да учи и дирижиране. Наравно с карерата си на цигулар и виолист той се утвърждава и като диригент с характерен динамичен стил, витална интерпретация и все по-налагащо се присъствие на международната сцена. След дебюта си на диригентския пулт през 1998 г., той работи с академията "Сейнт Мартин ин дъ фийлдс", филхармонията на Копенхаген, Английския камерен оркесър, Израелската филхармония, симфоничния оркестър на Люцерн и Камерния оркестър на Цюрих. Главен гост-диригент е на "Royal Northern Sinfonia", Филхармоничния оркестър на Турку и Симфоничния оркестър на Кристиансан. Изявява се с оркестър "Камерата" - Залцбург, Немската камерна филхармония, ансамбъл "Московски виртуози" и Словенската филхармония. 

Програмата, която Юлиан Рахлин е избрал да представи в София, вкючва две бижута на класическата музика. 104-тата симфония на Хайдн, която завършва не само 12-те Лондонски симфонии, но и цялото симфонично творчество на Хайдн, въплъщава най-добрите черти на неговия късен стил. Написана е в четири части, основани на контрастно редуване на темпата, и е изпълнена с радостта от битието и мотиви от разнообразни фолклорни източници - песенни и танцувални. 

Ученик на Балакирев и Римски-Корсаков, музикален наследник на "Могъщата петорка", Александър Глазунов изучава с голямо внимание и творчеството на Чайковски (който от своя страна също оценява високо способностите на младия си колега). Стилът на Глазунов обединява най-добрите традиции на руската музика - епична сила и жива емоционална изразителност, бляскава оркестрация и дълбочина на симфоничното развитие. А балетната му музика продължава традицията на "симфоничните балети" на Чайковски. Едноактният балет "Годишните времена" ("Сезоните") е композиран през 1899 г. и завършен през 1900 г. по поръчка на директора на императорските театри Иван Всеволожски. Творбата превъплъщава един от вечните митове за възраждането на природата след зимния сън, за прекрасното лято, пълно със слънчеви дни, и идването на есента, която дава обилни плодове. Оптимизмът, присъщ на цялото творчество на Глазунов, се проявява ярко в този балет, който е последен за композитора.

 

 

 

 

Задава се тотална водна криза

автор:Дума

visibility 974

/ брой: 212

КЗП подхваща фирмите за бързи кредити

автор:Дума

visibility 903

/ брой: 212

БДЖ обещава да не закрива линии

автор:Дума

visibility 881

/ брой: 212

Президентският вот в САЩ започна без победител

автор:Дума

visibility 857

/ брой: 212

Скопие злобее срещу българската памет

автор:Дума

visibility 858

/ брой: 212

Истинската червена линия

автор:Александър Симов

visibility 707

/ брой: 212

Инвестиция в бъдещи визионери

visibility 775

/ брой: 212

Америка се готви за бунтове и анархия след изборите

visibility 988

/ брой: 212

Слугинаж

автор:Евгени Гаврилов

visibility 729

/ брой: 212

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ