България е отложила модернизацията на българския участък от жп линията от София до Скопие. Това решение е взето от правителството на последното му заседание, което одобри промени в програмата "Транспортна свързаност" 2020-2027 г., предаде "Медиапул".
Железопътната линия София-Скопие е част от европейския транспортен коридор №8, който трябва да свърже Черно море с Адриатическо по направлението Дурас-Тирана-Скопие-София-Бургас/Варна. В Меморандума за разбирателство между България и Северна Македония от 2017 г. беше поет ангажимент железопътната линия между София и Скопие да е готова през 2027 г. През 2019 г., като министър на транспорта, Росен Желязков дори обеща, че разстоянието София-Скопие ще се взима с влак за по-малко от час през 2025 г. Изграждането на жп линията София-Скопие е замислено още през 70-те години на XIX век, когато тези територии са били част от Османската империя, показват исторически документи.
Реализацията на двата жп проекта София-Перник и Перник-Радомир, за които бяха заделени 500 млн. евро, отпадат за финансиране през сегашния програмен период 2020-2027 г. по програма "Транспортна свързаност" поради забава и недостиг на средствата.
Отпада и европейското финансиране за изграждането на жп възли Горна Оряховица, Русе и Варна, защото не е завършена подготовката на проектите.
Отпадат и проектите за внедряване на ЕRTMS - европейската система за управление на железопътното движение. Причината отново е забавена подготовка на проектите.
Средствата от отпадналите жп проекти ще отидат за довършване на т.нар. железопътна магистрала "Тракия" от София до Бургас. Нейното строителство започна с влизането на България в Европейския съюз през далечната 2007 г. и трябваше да приключи до края на 2023 г. Два програмни периода обаче се оказаха недостатъчни. Сега всичките 700 млн. евро през настоящия трети програмен период ще отидат за довършването на жп магистралата "Тракия".