26 Юли 2024петък03:35 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"Коне с капаци"

/ брой: 11

автор:Таня Глухчева

visibility 242

Таня ГЛУХЧЕВА


Образователната ни система е необятно и плодородно поле за проблеми. Те никнат сами. Поредният фрапиращ пример е за учители, които не насърчават децата да правят нищо допълнително извън часовете. От една страна, преподавателите се оплакват как не могат да привлекат вниманието, как всичко е скучно на подрастващите, а, от друга - щом някой прояви желание да направи нещо и "излезе от стадото", веднага е "черната овца". 

И ето го (поредния) омагьосан кръг. Хем се твърди, че днешните ученици не умеят да анализират, разсъждават, учат всичко наизуст за оценки, хем по никакъв начин не се стимулират да покажат наученото на практика. В същото време "експерти" се надпреварват да дават за пример други държави, където теорията и практиката вървят ръка за ръка, дори втората преобладава, а при нас било обратното.

Защо учителите са против, когато дете е изготвило проект по собствено желание и иска да го покаже пред класа? Нали така се отпуска да говори пред аудитория - друг сериозен проблем сред подрастващите. Не, насърчава се зазубряне на материал, възнаграждава се с отлична оценка, преподавателят е доволен, че е изпълнил плана, и отказва да направи нещо допълнително.

Коментарът не е "по принцип". Говоря за случай от столично училище. Третокласничка решава да изненада учителката си с презентация. Получава похвала с половин уста и обещание да я покаже "другата седмица, когато има време". Другата седмица идва, преподавателката си е изпяла урока, до края на часа има още много време и... учениците са оставени да правят, каквото искат. Ученичката напомня за проекта си и, вместо благодарност, разочаровано чува: "Много си досадна, седни си!" 

Как това дете да има желание отново да положи труд вкъщи? Оставяме настрана непедагогическия подход... Система от "коне с капаци" не може да произведе друго, освен следващо поколение "коне с капаци". Докога?

Приеха на първо четене актуализацията на бюджета

автор:Дума

visibility 594

/ брой: 140

Властта изтегли още 200 млн. лв. нов заем

автор:Дума

visibility 568

/ брой: 140

В Румъния влезе в сила данък лукс

автор:Дума

visibility 608

/ брой: 140

Болести по животните дебнат на границата с Турция

автор:Дума

visibility 617

/ брой: 140

Провал на реформата за абортите в Полша

автор:Дума

visibility 650

/ брой: 140

Забраниха Хамбургския ислямски център

автор:Дума

visibility 604

/ брой: 140

Не носете ножове в Гърция

автор:Дума

visibility 671

/ брой: 140

Накратко

автор:Дума

visibility 587

/ брой: 140

Строителни илюзии

автор:Евгени Гаврилов

visibility 613

/ брой: 140

За казуса "Ненчев"

visibility 644

/ брой: 140

Враждата Баку-Париж

автор:Юри Михалков

visibility 610

/ брой: 140

Гавра

автор:Барбара Пейчинова

visibility 580

/ брой: 140

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ