04 Февруари 2025вторник23:40 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Експерт:

Влаковете да спират при температури над 40 градуса

/ брой: 119

автор:Дума

visibility 5334

Изкривени от жегата релси едва не обърнаха влака София - Видин.
"Високите температури не са нещо ново и затова между релсите има разстояние. Когато пътувате и чувате едно тракане, то е защото това разстояние през лятото, когато се разширят релсите, се запълва, а през зимата се свива. В България все пак имаме температурни разлики от минус 30 до плюс 40 градуса, което поставя въпросът за поддръжката на железопътната инфраструктура.
"При високите температури, особено над 40 градуса, най-доброто нещо, което трябва да се направи е да се спре движението", заяви пред "България он ер" експертът в железопътния транспорт Симеон Ананиев. Той поясни, че трябва редовно да се правят замервания на релсите, като преди години това са правели кантонерите - професия, която вече не съществува.
"Те редовно са проверявали линията, не само за усукване, за изпадане на крепежни елементи и други неща. Сега по-модерният вариант е наблюдения с датчици, които да сигнализират. Доколкото съм запознат в НКЖИ не е въведена тази система с датчиците", коментира Ананиев.

Дискусията за еврото е като спор между футболни агитки

автор:Дума

visibility 2153

/ брой: 22

Таксиджии обмислят 24-часова блокада на Летище София

автор:Дума

visibility 2264

/ брой: 22

Прогноза: Има предпоставки за добра реколта от зърно

автор:Дума

visibility 2249

/ брой: 22

Няма кой да контролира безопасността на уредите във фитнесите

автор:Дума

visibility 2360

/ брой: 22

И Косово бойкотира супермаркетите

автор:Дума

visibility 2108

/ брой: 22

Мъск закрива основния международен спонсор

автор:Дума

visibility 2245

/ брой: 22

Панама обръща гръб на Китай

автор:Дума

visibility 2260

/ брой: 22

Шест земетресения около гръцки острови

автор:Дума

visibility 2249

/ брой: 22

Тихо страдание

автор:Барбара Пейчинова

visibility 2201

/ брой: 22

Закъсняващата държава

автор:Александър Симов

visibility 2245

/ брой: 22

А кога отбелязваме жертвите на репресиите преди 1944 г.?

автор:Искра Баева

visibility 2380

/ брой: 22

По-тихи времена за бизнеса

visibility 2287

/ брой: 22

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ