Анулирани круизи на българи, резервирали от US туроператори
/ брой: 155
През последната година и особено сега, в началото на активния летен туристически сезон, в Българското круиз общество зачестиха обажданията от български клиенти, търсещи съдействието заради проблеми с американски туроператори, от които те са закупили своите круиз ваканции чрез интернет и са платили със своите кредитни карти. Това алармираха вчера от Българското круиз общество.
Според организацията основните проблеми са два. Единият е отказ на документи за пътуване при платен круиз. Круиз линиите отказват да издадат документи за достъп до борда на кораба на клиенти, които не са американски или канадски граждани, които са закупили своя круиз чрез американски или канадски туроператор и са го заплатили с кредитна карта, която не е от американска или канадска банка. По този начин клиентите от България не се допускат до борда на кораба. Вторият проблем е, че он-лайн покупките от американски туроператори не гарантират защита на потребителските права на клиентите от България и има сериозен риск по сигурността на плащанията и връщане на сумите.
Някои американски туроператори закупуват предварително големи обеми каюти и ги предлагат чрез интернет на цени, които могат да бъдат около 5% по-ниски от тези в Европа. За да предотвратят потенциални загуби и спад на приходите си обаче, круиз линиите забраняват на американските туроператори да приемат резервации от Европа или от други страни. За тази практика обаче клиентите в България са все още неинформирани и съществува опасност да бъдат привлечени от цена, която в някои случаи може да бъде само с около 5% по-ниска. Практиката показва, че при подобни случаи рискът от провал на круиза е сериозен, а клиентите могат да загубят и парите си. В много от случаите се оказва, че на сайтовете на американските туроператори има публикувани телефонни номера, които са на съвсем отделни, външни компании, обслужващи телефонните обаждания на туроператора. Дори клиенти, владеещи много добър английски език, се налага да говорят по 20-30 минути с автоматични телефонни секретари или са прехвърляни през няколко служителя, докато стигнат до правилния отдел на туроператора. Един потенциален клиент за круиз ваканция посещава средно 22 интернет сайта.