17 Ноември 2024неделя00:54 ч.

Петър Бунев

Инж. Петър Бунев: Условията на труд и заплащането са под всякаква критика

/ брой: 157

автор:Дума

visibility 1882

Много заявки за реформи в БДЖ е имало, много неща са се обещавали, но не са се случвали. Само частично е имало нещо. Това заяви пред БНТ председателат на Синдиката на железничарите към КНСБ инж. Петър Бунев.

"Сега, в този момент, това което се поема като ангажимент за новия подвижен състав - това е реално подплатено, защото знаем, че по Плана за възстановяване са заложени 1,8 млрд. лв., които ще дойдат, само че не се знае дали ще дойдат в БДЖ. Търгът ще се проведе от министреството, този подвижен състав ще бъде на държавата. Договорът на БДЖ с държавата за пътнически превози изтича в края на следващата година. Което значи , че 2024 г. ще има търг за национален превозвач по договора за обществена услуга. И такива са условията, заложени в плана, че който спечели търга, ще му бъде предоставен подвижния състав, за да осъществява услугата. Ние като синдикат продължаваме да твърдим, че в България това нямаше нужда да се случва. То е повече отколкото изискват европейските регламенти, има регламент и за държави с малък железопътен пазар, какъвто е нашия. Това позволява договора директно да бъде сключен с БДЖ без да не се минава през обществена поръчка. Някой обаче пое това, въпреки разрешението на Брюксел, въпреки че регламента се прилага пряко", обясни Бунев.

"В момента ние имаме повече от 12% дефицит на кадри. При 7 хиляди работещи, имаме над 1000 незаети работни места. Основният дефицит е в професиите "Машинист" и "Ревизор", тъй като има много изисквания. Тези хора трябва през 3 години да минават на изпит, да минават на психопрегледи, на профилактични прегледи. Заплащането е под средното за страната, което не е привлекателно и няма кой да дойде да работи в тези тежки условия. Трябва от сега да се помисли за този нов подвижен състав и да можем да привлечем млади хора, които да работят на новия подвижен състав. От сега трябва да се мисли кой ще кара тези нови влакове, които ще дойдат след две-три години. При условие, че всичко мине успешно. Основното, което може да привлече младите е заплащането и условията на труд. А при нас и двете са под всякаква критика. Ние почти нямаме депо, в което да има зимно време отопление. Прозорците са счупени и ти тече на главата докато правиш ремонт. В депата условията са много лоши. Има много неща, които трябва да се свършат", коментира синдикалистът.

Не е имало случай след демократичните промени, при ново правителство да не е имало смяна на ръководството на БДЖ, коментира Бунев по повод последните рокади. Това е право на министъра, но как през тези години не се намери един да свърши нещо добро, заключи той. 

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 1372

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 1354

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 1398

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 1445

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 1339

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 1464

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 1266

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 1432

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 1396

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 1392

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 1326

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ