10 Септември 2024вторник13:17 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Северномакедонски вицепремиер:

Цената на жп линията с България е нереално висока

Трасето умишлено било избрано сред най-трудните планински терени, за да се оскъпи проектът

/ брой: 172

автор:Дума

visibility 187

Цената на жп линията между Северна Македония и България - част от паневропейския транспортен коридор 8, е прекалено напомпана. Северна Македония ще построи железопътната линия до България, но по-евтино и по-рационално.
Това обяви в интервю за северномакедонската медия "Фокус" Александър Николоски, вицепремиер и министър на транспорта, както и заместник-председател на ВМРО-ДПМНЕ, цитиран от БГНЕС. Николски намекна за корупция, защото трасето на железопътната линия до България умишлено било избрано сред най-трудните планински терени, за да му се увеличи цената.  "Случаят има няколко елемента. Първият и ключов елемент е прогнозната себестойност - 24 милиона евро на километър, което е по-скъпо от магистралата. Само за илюстрация, цената на високоскоростен влак навсякъде в Европа с 200 километра в час е от 4 до 10 милиона евро в зависимост от терена. За тази железница, която ще се движи с 60 километра в час, това е 24 милиона евро“, обясни Николоски.
Транспортният министър пита защо коридор 8 се проектира с два тунела под Крива паланка и "един тунел, който не свършва никъде". „Дори Швейцария не го прави. Никъде в Европа или света не съм виждал да се строят тунели под градове", каза Николоски.
Не сме толкова глупави, няма да приемем такава завишена цена за проект, който вероятно никога няма да бъде построен, каза Николоски. Министърът на транспорта допълни, че „само несериозни фирми са кандидатствали за проекта“, и че „България не прави нищо от нейната страна“.
„Не знам дали видяхте, България каза, че индикативната цена от тяхна страна е 1,2 млрд. евро. Откъде България ще ги намери тези пари? Това са много пари за всяка една държава. Ние харчим 560 милиона евро, а те 1,2 милиарда евро за железница, която ще се движи само с 60 километра в час“, казва Николоски.
Не за първи път Николоски дава да се разбере, че жп линия Скопие-София не е приоритет за Северна Македония. Наскоро той коментира, че за правителството най-полезният проект е изграждането на високоскоростна железопътна линия от Скопие до Солун, която да се движи с 200 километра в час за пътници и до 160 километра в час за товарни превози.

ВКС потвърди: Атанас Зафиров представлява БСП

автор:Дума

visibility 30

Ще се явим на изборите с „БСП-Обединена левица"

автор:Дума

visibility 137

/ брой: 172

ВСС откри процедурата за избор на нов главен прокурор

автор:Дума

visibility 175

/ брой: 172

Езерото в Шумен изчезва заради липсата на дъжд

автор:Дума

visibility 143

/ брой: 172

Цената на жп линията с България е нереално висока

автор:Дума

visibility 149

/ брой: 172

Лозари прибират червените сортове грозде със седмици по-рано

автор:Дума

visibility 146

/ брой: 172

Българите остават с най-ниската минимална заплата в ЕС

автор:Дума

visibility 161

/ брой: 172

В Румъния учениците ще оценяват учителите

автор:Дума

visibility 138

/ брой: 172

ЕС не признава вота в Крим и Севастопол

автор:Дума

visibility 123

/ брой: 172

СИРИЗА свали доверие от партийния си лидер

автор:Дума

visibility 156

/ брой: 172

Льо Пен призова за референдум за имиграцията

автор:Дума

visibility 122

/ брой: 172

Феноменално

автор:Ина Михайлова

visibility 707

/ брой: 172

Порочен кръг

автор:Барбара Пейчинова

visibility 153

/ брой: 172

Църковно лицемерие

автор:Таня Глухчева

visibility 136

/ брой: 172

Много пари...за нищо

автор:Юлия Кулинска

visibility 127

/ брой: 172

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ