Актуално
Виновен е Рогатия
/ брой: 177
Повече от час ми трябваше в петък за регистрация в сайта на "Топлофикация София". Ще спестя недомислиците, излишните усложнения и разните му там досадни проблеми и проблемчета, но все пак съм представител на тази част от българското народонаселение, която работи с устройства и интернет. Та в крайна сметка успях. Всъщност няма защо да се учудвам - беше петък 13-ти все пак. И едва ли някой друг, освен Рогатия, е виновен за неволите ми. Да хвърлям вина върху "Топлофикация" и през ум не ми минава. По традиция там са "безупречни" и никога за нищо не са виновни.
Причината у мен да се породи желание да регистрирам баща си в сайта е, че тази година (колко неочаквано) не само не получавахме месечни фактури, но и изравнителната сметка пропадна накъде по пътя, преди да стигне до пощенската кутия. Когато се обадих на топлинния счетоводител за информация ден-два преди крайния срок за обжалване на изравнителната сметка (31 август), ме информираха две неща:
1. Че според фирмата, наета да достави пликовете с фактурите, ние сме ги получили (много странно, но никой, живущ във входа ни, не е виждал такава сметка!);
2. И освен това от догодина въобще няма да има хартиени фактури (сега обаче не е догодина, нали?).
В офиса за плащане на сметки касиерката предупреди - който чака за "Топлофикация", да не чака. Нямало връзка с тяхната система от около месец и половина. Появявал се някакъв кънекшън следобед, но бил неустойчив и бързо изчезвал. Не може да платите, обясни накратко тя.
Не ми се мисли какъв ред ще се възцари, когато хилядите абонати пенсионери виснат по цял ден в интернет и по-конкретно ръгнат масово да се ровят в сайта на "Топлофикация". Особено по-възрастните, дето могат да управляват само обикновен телефон. Но иначе столичната компания ще е яко дигитализирана и напълно зелена. И няма значение, че си платихме за топломери с дистанционно отчитане, като продължават да ни издават сметки на база потреблението от предходната година. И така непрестанно кредитираме една от най-скандалните фирми у нас. На която плащахме за миналия отоплителен сезон исторически най-високата цена за топлинната услуга в София. Докато "Топлофикация" получаваше газа много по-евтино от сумата, върху която беше изчислена цената на парното за миналия отоплителен сезон. И така компанията натрупа приходи за милиони. А пък обещаното 30-процентно поевтиняване на парното "неочаквано" не се случи. Честито на печелившите! Новият отоплителен сезон чука на вратата!