Сайнц е №1 в Мексико
Битката за световната титла между Макс Верстапен и Ландо Норис се заплете
/ брой: 206
Карлос Сайнц триумфира за Гран При на Мексико във Формула 1. Пилотът на Ферари проведе изключително състезание и не остави шансове на съперниците, като спря хронометъра на 1:40:55:800 часа. Така испанецът затвърди страхотния възход на италианския конструктор от последните седмици. "Черните кончета" извоюваха двойна победа в предния старт в САЩ, а сега само гумите на Шарл Льоклер попречиха това да се повтори. Монегаскът уверено вървеше втори, но в последните обиколки сцеплението му видимо намаля и бе изпреварен от Ландо Норис (Вбр, Макларън), който бе по-бавен с 4,705 сек. Льоклер финишира на 34,387 сек. след съекипника си.
За Сайнц, който в края на сезона ще бъде сменен във Ферари от Люис Хамилтън, това е четвърта победа във Формула 1. За нея той имаше проблеми само в началото заради автомобил за сигурност, но след 9-ата обиколка синът на рали шампиона Карлос Сайнц-старши оглави колоната и така донесе пети успех за тима си през сезона.
Най-интересно обаче беше около Макс Верстапен (Нид, Ред Бул). Световният шампион поведе за кратко в началото, но след сблъсък със съперника си за титлата Ландо Норис, нидерландецът получи две 10-секундни наказания, които го пратиха назад. "Лалето" навакса част от изоставането и пресече финала шести. Макс получи наказания от стюардите за традиционно агресивното и понякога безразсъдно каране.
Верстапен загуби ценни точки от аванса си над Норис в битката за световната титла. Към момента Макс има 362 т., а Норис - 315. Разликата е 47 т., а състезанията до края са четири. Следващото е в Бразилия в неделя, а другите са в Лас Вегас (24 ноември), Катар (1 декември) и Абу Даби седмица по-късно. Оспорвана ще е и битката при конструкторите. Води Макларън с 566 т., пред Ферари - 537, Ред Бул - 512, и др.
На пистата "Ерманос Родригес" Фернандо Алонсо (Исп) записа състезание №400, но не го завърши заради проблем в своя Астън Мартин.
"Ако се появят още шансове, ще се опитам да ги сграбча. Не бях подготвил атаката срещу Макс. Просто бях разочарован от старта и си казах, че трябва да го изненадам по някакъв начин, защото той е труден за изпреварване", каза Сайнц.
"Няма да се предам лесно. Най-големият ми проблем беше състезателното ни темпо, това ме притеснява. Трябва да анализираме защо стана така. Дори и без тези наказания нямахме шанс да се борим в челото", каза Макс.