08 Ноември 2024петък13:31 ч.

ВРЕМЕТО:

Времето ще се задържи предимно слънчево. В по-голямата част от страната ще е почти тихо, в източните райони със слаб вятър от североизток. Сутрин на места в низините и котловините видимостта ще е намалена. Минималните температури ще бъдат между минус 3° и 2°, а максималните между 11° и 16°. Времето ще се задържи предимно слънчево. В по-голямата част от страната ще е почти тихо, в източните райони със слаб вятър от североизток. Сутрин на места в низините и котловините видимостта ще е намалена. Минималните температури ще бъдат между минус 3° и 2°, а максималните между 11° и 16°.

Пернишки данъци

/ брой: 59

автор:Евгени Гаврилов

visibility 2419

Няма как да имаме виенска инфраструктура с пернишки данъци. Така финансовият министър илюстрира в края на миналата седмица тезата си, че ако общините искат да събират повече приходи, това трябва да стане чрез по-високи данъци и повишената им събираемост. Ако беше по-прецизен, Владислав Горанов трябваше да каже, че виенска инфраструктура не се прави с пернишки доходи. Защото данъците са следствие на доходите. Колкото повече пари получаваш, толкова по-големи данъци плащаш. При местните данъци и такси, общо взето, логиката е същата. Колкото е по-богат човек, толкова повече имоти притежава и плаща повече налози за тях.
От години общините настояват да получават 20% от данъчните приходи, с които се облагат личните доходи. По време на втория кабинет на ГЕРБ при подготовката на бюджета за 2015 г. Горанов предложи друг вариант - да се даде възможност общините, които решат, да вдигнат в своя полза плоския данък от 10 на 12% и двата процента да остават за тях. Местната власт, доминирана от ГЕРБ обаче, се уплаши от подобни стъпки, за да не загуби популярност. Така идеята пропадна.
Финансовият министър за пореден път актуализира и тезата, че трябва да се преосмисли и облагането на автомобилите така, че причиненото от тях замърсяване на околната среда да има по-голяма тежест при определянето на данъка. В противен случай България можела да се превърне в склад на замърсяващи дизелови возила, когато бъдат забранени в ЕС. Прав е, че сме се превърнали в автомобилното гробище на Европа. Както е известно, средната възраст на колите у нас е над 15 г. Но и за това са виновни не данъците, а доходите.
По последни данни на Евростат заплащането в България си остава най-ниското в Европа. Часовата ставка у нас през 2017 г. е била 5,1 евро, докато средният европеец е получавал 23,1 евро за отработен час. За еврозоната цената на един час труд е била 26,9 евро. Така че за дупките по пътищата и порутените сгради в градовете са виновни пернишките доходи, не пернишките данъци.
 

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 173

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 153

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 175

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 161

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 149

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 174

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 167

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 123

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 139

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 141

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 161

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 160

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ