08 Ноември 2024петък11:19 ч.

ВРЕМЕТО:

Времето ще се задържи предимно слънчево. В по-голямата част от страната ще е почти тихо, в източните райони със слаб вятър от североизток. Сутрин на места в низините и котловините видимостта ще е намалена. Минималните температури ще бъдат между минус 3° и 2°, а максималните между 11° и 16°. Времето ще се задържи предимно слънчево. В по-голямата част от страната ще е почти тихо, в източните райони със слаб вятър от североизток. Сутрин на места в низините и котловините видимостта ще е намалена. Минималните температури ще бъдат между минус 3° и 2°, а максималните между 11° и 16°.

Пернишки данъци

/ брой: 59

автор:Евгени Гаврилов

visibility 2418

Няма как да имаме виенска инфраструктура с пернишки данъци. Така финансовият министър илюстрира в края на миналата седмица тезата си, че ако общините искат да събират повече приходи, това трябва да стане чрез по-високи данъци и повишената им събираемост. Ако беше по-прецизен, Владислав Горанов трябваше да каже, че виенска инфраструктура не се прави с пернишки доходи. Защото данъците са следствие на доходите. Колкото повече пари получаваш, толкова по-големи данъци плащаш. При местните данъци и такси, общо взето, логиката е същата. Колкото е по-богат човек, толкова повече имоти притежава и плаща повече налози за тях.
От години общините настояват да получават 20% от данъчните приходи, с които се облагат личните доходи. По време на втория кабинет на ГЕРБ при подготовката на бюджета за 2015 г. Горанов предложи друг вариант - да се даде възможност общините, които решат, да вдигнат в своя полза плоския данък от 10 на 12% и двата процента да остават за тях. Местната власт, доминирана от ГЕРБ обаче, се уплаши от подобни стъпки, за да не загуби популярност. Така идеята пропадна.
Финансовият министър за пореден път актуализира и тезата, че трябва да се преосмисли и облагането на автомобилите така, че причиненото от тях замърсяване на околната среда да има по-голяма тежест при определянето на данъка. В противен случай България можела да се превърне в склад на замърсяващи дизелови возила, когато бъдат забранени в ЕС. Прав е, че сме се превърнали в автомобилното гробище на Европа. Както е известно, средната възраст на колите у нас е над 15 г. Но и за това са виновни не данъците, а доходите.
По последни данни на Евростат заплащането в България си остава най-ниското в Европа. Часовата ставка у нас през 2017 г. е била 5,1 евро, докато средният европеец е получавал 23,1 евро за отработен час. За еврозоната цената на един час труд е била 26,9 евро. Така че за дупките по пътищата и порутените сгради в градовете са виновни пернишките доходи, не пернишките данъци.
 

"ЛУКойл" продава "Нефтохим" на катарско-британски консорциум

автор:Дума

visibility 1806

/ брой: 213

Продажбите на злато у нас са се увеличили с 64%

автор:Дума

visibility 1674

/ брой: 213

Над 320 млн. лв. дължи държавата на граждани и фирми

автор:Дума

visibility 1535

/ брой: 213

Общини получиха 107 млн. лв. за улично осветление

автор:Дума

visibility 1520

/ брой: 213

Доналд Тръмп се завръща в Белия дом

автор:Дума

visibility 1770

/ брой: 213

Доналд Тръмп спечели президентските избори

автор:Дума

visibility 1850

/ брой: 213

Поздравленията заваляха, Путин се въздържа

автор:Дума

visibility 1637

/ брой: 213

Републиканците завладяха Сената

автор:Дума

visibility 1417

/ брой: 213

Президент на мира?

автор:Юри Михалков

visibility 1671

/ брой: 213

Академик по избори

автор:Александър Симов

visibility 1624

/ брой: 213

Хем боли, хем сърби

автор:Мая Йовановска

visibility 1604

/ брой: 213

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 1596

/ брой: 213

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ