БТК, парите къде са?
Благодатите на Бойко-Борисовото правителство
/ брой: 213
Златко НЕЙКОВ
За първи път в съзнателния ми живот държавата в лицето на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията не изпълнява обществения си договор. И това - при "най-доброто правителство", което сме имали.
Случаят е следният:
На 2 септември т.г. в 15,59 часа от пощенски клон 1359 - Люлин, София, изпратих телеграфен запис за 200 лева на майка ми Дона Нейкова в град Гурково, Старозагорска област. Казано ми бе, че до един час парите ще бъдат на разположение.
За тази държавна услуга платих 6,18 лв., т.е. 3,09% от стойността на превода. За съжаление до момента тази българска пенсионерка не е получила парите си от Български пощи, които се ръководят от талибана на ББ, невзрачния министър Цветков.
Питам - къде са тези пари вече шести ден?
Може би другият талибан - Дянков, междувременно ги разиграва някъде?
Как министерството на информационните технологии няма система, която да управлява финансовите потоци на Български пощи?
Може ли в пощата на един общински център да има дни наред само 3 лв. и да не се изплащат реално дадени на държавата пари? На майка ми са казали, че не знаят кога ще могат да й ги изплатят, може би "ако останело нещо неизплатено от пенсиите".
А този начин на превод не се ползва от богатите българи. С дребни суми се обслужват основно пенсионери и по-бедни слоеве от населението.
Преди мен един пенсионер преведе пари до с. Буря, Габровска област, за погребение. Щом в един общински център няма пари, представяте ли си какво става в затънтените села!
Това е пладнешки грабеж! Ще искам от Български пощи и МТИТС възмездяване на материалните и морални щети.
Моля, изобличете тази практика на правителството на ГЕРБ и помогнете на бедните българи да не губят и тези свои пари.
ПРОВЕРКА ДУМА:
В четвъртък, 9 септември, наш репортер се обади в пощенския клон - парична служба, в 13 часа. Госпожата, която отговори, съобщи, че всъщност не може да отговори, защото:
1. В "Люлин" има и други пощенски клонове.
2. Компютърът се обслужва от друг човек, който идва по-късно.
3. "И какво - за 200 лева проверка ли?", отсече чиновничката, поставена на мястото си, за да обслужва гражданите (а ако й се кара с някого, да го прави в дома си).
На вниманието на БТК:
Номерът, на който отговаря нелюбезната им служителка, е: 02/8240298.
ДУМА се опита да се свърже и с началниците в клона. Телефон 02/8240331 беше глух около цели два часа. На първия, по-горе, вече никой не отговаряше.
След още час отново първата чиновничка, на гише парични преводи, отсече: "Не съм длъжна да ви казвам коя съм и как се казвам. Този, дето пише до вас, лъже. Ако искате, елате тук. Ако ме намерите, ще ви дам данни."
Не помогна даже и коректното предупреждение, че записваме думите й.
Така че въпросите ни към БТК са ясни. Очакваме отговора им. И ще продължаваме да питаме, докато не го получим, най-малкото защото този сигнал не е първият за забавяния, необслужване, лошо отношение към гражданите от страна на чиновници. Които, нека никой не забравя, получават заплатите си от същите тези граждани, които отказват да обслужват и ругаят при молба за справка.
Всъщност, за коректност - читателят ни се обади. Парите са пристигнали на 8 септември. От 2-и до 8-и - от София до Гурково, Старозагорско. Всяка костенурка би завидяла...